به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۰۷۷۵۳

«دبی» مقصد مدل‌های فراری ایران

گروه جامعه: در پی موج بازداشت‌ها و محدوديت‌هاي اخير براي آرایشگاهها، مزون‌ها و آتلیه‌های عکاسی در ایران، برخي از فعالان ایرانی که در زمینه مدلینگ فعالیت می‌کنند به دبی در کشور امارات متحده عربی می‌گریزند.
به گزارش دیلی میل، نيروهاي امنيتي ایران در 2 عملیات با نام رمز "عنکبوت"، 170 نفر که در زمینه طراحی لباس، آموزش طراحی لباس، مدیریت مزون، مدلینگ، عکاسی و آرایشگری فعالیت داشتند شناسایی شدند. بر اساس این گزارش "برای 29 تن از مدیران اصلی و مرتبطین آنها پرونده قضایی تشکیل شد که منجر به بازداشت 8 نفر و احضار بقیه افراد گردید و اماکن مرتبط نیز با حکم قضایی پلمب شد."

به گزارش دیلی میل، یک زوج جوان ایرانی که به کار مدلینگ اشتغال داشتند، از ترس دستگیری و زندان، ترجیح دادند که از کشور خود فرار کرده و به شهر دبی در کشور امارات متحده عربی بروند. الناز گلرخ، مدل و متخصص گریم، زندگی جدید خود را در شهر دبی آغاز کرده و در زمینه تبلیغات مکمل‌های پروتئینی، ساعت و محصولات زیبایی فعالیت می‌کند و با پست سلفی‌های خود در صفحه اینستگرام، اکنون 638 هزار فالور دارد. حمید فدایی، همسر الناز هم مدل مرد است از ایران گریخته و اکنون در کنار همسرش در دبی زندگی می‌کند. او نیز در کار تبلیغ ساعت است و صفحه اینستگرام او 201 هزار نفر فالور دارد.