به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۰۷۷۸۵

معلم: فروشنده شانس جایزه کن را دارد

گروه هنري: علی معلم پس از تماشای فیلم فرهادی در جشنواره کن گفت: «فروشنده» یک نوع درام احتماعی بازجویانه است که به نظرم برای تماشاگر خیلی جذاب خواهد بود. این فیلم یکی از بهترین فیملنامه های موجود در کن را داشت و اگر داوران آدم های کج سلیقه ای نباشند جایزه فیلم قطعی است.
معلم: فروشنده شانس جایزه کن را دارد
علی معلم لحظاتی بعد از تماشای «فروشنده» گفت:«فروشنده» خوشبختانه در داستانگویی فیلم بسیار موفقی بود و تماشاگران را روی صندلی میخکوب کرد. حالا می‌شود با اطمینان گفت فرهادی بهترین داستانگو سینمای معاصر ایران است. اصولا داستانگویی در سینما که از نظر برخی خیلی کار دشواری است توسط فرهادی به خاطر اینکه نقاط عطف و شروع و پایان داستانش را می‌فهمد و صحنه و هنرپیشه‌هایش را اداره می‌کند در «فروشنده» به بهترین شکل اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه افزود: «فروشنده» یک نوع درام احتماعی بازجویانه است که به نظرم برای تماشاگر خیلی جذاب خواهد بود. این فیلم یکی از بهترین فیلمنامه‌های موجود در کن را داشت و اگر داوران آدم های کج سلیقه‌ای نباشند جایزه فیلم قطعی است. بازی هنرپیشه‌ها به خصوص شهاب حسینی و بقیه خیلی خوب بود. معلم اظهار داشت: «فروشنده» ریتم خیلی مناسبی داشت و با اینکه دو ساعت و پنج دقیقه است اما تماشاگر را به راحتی جلو می‌برد و آنها را حذب می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: اینکه مسئله گناه و قضاوت در کار فرهادی دوباره طرح شده از لحاظ ریتم داستانی و اجرا فیلم را شبیه به «درباره الی» می‌کند و من «فروشنده» را هم پای «درباره الی» پسندیدم. خوشبختانه اصغر فرهادی رو به جلو حرکت کرده و این در سینمای ما خیلی نادر و کمیاب است.