به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۱۰۷۷۹۸
فینال جام حذفی انگلیس

منچستریونایتد 10 نفره قهرمان شد

گروه ورزشي: منچستریونایتد با برتری 2-1 مقابل پالاس عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس را به دست آورد.
منچستریونایتد 10 نفره قهرمان شد
 حملات یونایتد در ادامه نیمه اول نیز همچنان ادامه پیدا کرد. در دقیقه 22 خوان ماتا می توانست روی حرکت خود از سمت راست با ضربه تمام کننده اش درون محوطه جریمه حریف، دروازه پالاس را باز کند اما دروازه بان این تیم با واکنشی تماشایی توانست توپ را دفع کند.

بازی را شاگردان فان خال در منچستریونایتد بهتر آغاز کردند و انگیزه بیشتری برای حمله کردن از خود نشان می دادند. در دقیقه 10، راشفورد روی فراری دینی در عمق خط دفاع کریستال پالاس، صاحب موقعیت گلزنی شد و می توانست با ضربه خود خیلی زود دروازه حریف را باز کند اما ضربه این مهاجم نوجوان در آخرین لحظه به مدافع حریف برخورد کرد و راهر کرنر شد. در دقیقه 20 بناسی، بازیکن پالاس، می توانست روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر خود دروازه یونایتد را باز کند اما داوید دخیا، دروازه بان یونایتد، موفق شد ضربه او را دفع کند.

  

 در دقیقه 33 بهترین موقعیت یونایتد در نیمه اول از دست رفت. روی حرکت راشفورد درون محوطه جریمه، توپ در مصافی تقریبا تک به تک به مارسیال رسید اما ضربه این مهاجم فرانسوی در آخرین لحظه در حالی که به نظر می رسید راهی دروازه می شود، به مدافع حریف برخورد کرد و راهی کرنر شد. نیمه دوم نیز با برتری یونایتد آغاز شد. آن ها خیلی زود در دقیقه 52 می توانستند دروازه پالاس را باز کنند. حرکت فلینی در عمق خط دفاع حریف موقعیت شوت زنی را برای این هافبک بلژیکی فراهم آورد اما ضربه محکم او درون محوطه جریمه با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد تا بهترین موقعیت یونایتد در بازی هدر رود. 

بازی در ادامه کم حادثه تر دنبال شد تا اینکه در 10 دقیقه پایانی شاهد نمایشی طوفانی بودیم. در دقیقه 80 و روی یک صحنه غافلگیر کننده، پانچئون، بازیکن تعویضی پالاس، روی فرار تماشایی خود از تله آفساید توانست در زاویه ای تقریبا بسته روی اشتباه دخیا، با ضربه ای رو پا دروازه یونایتد را باز کند تا پالاس 1-0 پیش بیفتد.

  

 

با این حال این پایان کار نبود. در دقیقه 83 بالافاصله یونایتد توانست واکنشی سریع داشته باشد. روی حرکت استثنایی وین رونی و سانتر او فرصت به خوان ماتا رسید تا با ضربه خود و روی اشتباه مدافع پالاس، حساب کار را 1-1 مساوی کند.  


در ادامه تلاش دو تیم در طول 90 دقیقه سرانجامی نداشت تا بازی راهی وقت های اضافه شود. بازی در نیمه اول وقت های اضافه با برتری یونایتد آغاز شد. آن ها صاحب توپ و میدان بودند اما از پایه ریزی خطرات جدی روی دروازه پالاس عاجز بودند. در دقیقه 12 وقت های اضافه  نیمه اول بولاسی می توانست با ضربه از راه دور خود دروازه یونایتد را باز کند اما دخیا با واکنشی استثنایی مانع از فروپاشی دروازه تیمش برای بار دوم شد. در آخرین دقیقه وقت های اضافه اول نیز روی اشتباه اسمالینگ و خطای او، کاپیتان دوم یونایتد با دردیافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شد تا یونایتد ادامه بازی را 10 نفره دنبال کند. نیمه اول وقت های اضافه با همان نتیجه 1-1 خاتمه یافت.

 نیمه دوم وقت های اضافه با برتری پالاس آغاز شد. آن ها در همان دقیقه نخست می توانستند توسط گیل در مصافی تک به تک با دخیا کار را تمام کنند اما دروازه بان اسپانیایی یونایتد توانست ضربه گیل را با پای خود دفع کند. در حالی که به نظر می رسید پالاس در ادامه وقت های اضافه دوم نیز صاحب توپ و میدان باشد. یونایتد روی یک حرکت غافلگیر کننده و در یک رفت و برگشت موفق شد در دقیقه 5 وقت اضافه نیمه دوم، روی ضربه والی استثنایی لینگارد، دروازه پالاس را باز کند تا 2-1 از حریف خود پیش بیفتد.

  

 در ادامه شاگردان پاردیو رو به بازی انتحاری آوردند. فشار شاگردان پاردیو در 10 دقیقه پایانی ادامه پیدا کرد اما مدافعان یونایتد هوشیار بودند تا در نهایت شاردان فان خال با برتری 2-1 در طول 120 دقیقه دیدار هیجان انگیز عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس را تصاحب کنند و يونایتدها که بعد از بازنشستگی سرالکس فرگوسن در سال 2013 به جامی دست پیدا نکرده بود، سرانجام این طلسم را شکست و با پیروزی 2-1 مقابل پالاس، توانست این جام را بالای سر ببرند.