به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۰۷۸۵۱

داعش: در ماه رمضان به آمریکا حمله کنید

گروه بین‌الملل: گروه داعش ظاهرا در تلاش برای تقویت روحیه هوادارانش روز شنبه در یک پیام صوتی خواستار حملات ضد امریکایی در ماه مبارک رمضان شد.
داعش: در ماه رمضان به آمریکا حمله کنید
این نوار ضبط شده که ظاهرا اظهارات ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش را شامل می شود اواخر شنبه به طور آن لاین انتشار یافت و در فضای مجازی در شبکه توئیتر توسط هواداران گروه دست به دست گشت. عدنانی گفت: اگر موصل، سرت یا رقه یا تمام شهرها را از دست بدهیم شکست خواهیم خورد و به جایی بازخواهیم گشت که قبلا بودیم. این سه شهر سنگرگاه های اصلی داعش در عراق، لیبی و سوریه است.

عدنانی در نخستین سخنرانی خود در یک نوار صوتی از ماه اکتبر گفت: خیر. شکست تنها موقعی است که تمایل و اراده برای نبرد از بین برود. این سخنگو ظاهرا امریکا را که رهبری ائتلافی از کشورها را در جنگ هوایی علیه داعش در عراق و سوریه به عهده دارد، به دلیل ناکامی هایش در شکست دادن قطعی این گروه به باد تمسخر گرفت. وی گفت: حتی «20 هزار حمله هوایی» ائتلاف نتوانسته است داعش را از بین ببرد.

عدنانی همچنین خواستار حملاتی علیه امریکا و اروپا در ماه مبارک رمضان شد. وی این درخواست را سال گذشته نیز کرده بود و از هواداران خواسته بود به دنبال شهادت باشند. داعش کنترل اراضی وسیعی را در عراق، سوریه و لیبی در دست دارد ولی به گفته تحلیلگران اعضای آن به دلیل شکست های اخیر بویژه در سوریه از روحیه پایینی برخور دارند.