به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۰۷۸۵۲

تهران گرم‌تر می‌شود

گروه جامعه: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور از افزایش دمای هوای پایتخت طی دو روز آینده خبر داد.
تهران گرم‌تر می‌شود

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای آتی گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی از امروز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به شکل رگبار پراکنده باران و گاهی همراه با رعد وبرق و وزش‌باد شدید موقت خواهد بود.وی با بیان اینکه همچنین از عصر امروز جمعه با گذر موج کم دامنه از شمال غرب کشور رگبار و رعد وبرق و وزش‌باد رخ خواهد داد، اظهارکرد: در روز دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، ادامه داد: این سامانه به تدریج شمال غرب، غرب و به‌تدریج دامنه های البرز را فرا خواهد گرفت و پیامد آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت خواهد بود.به گفته وظیفه طی امروز و فردا در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید توام با گردوخاک رخ خواهد داد که سبب کاهش شدید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از دوشنبه بعدازظهر با تشکیل توده گرد وخاک بر روی کشور عراق و احتمال وقوع گردوخاک در جنوب غرب و پاره ای از مناطق غرب کشور در روز سه شنبه وجود دارد.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت هوای پایتخت در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیزگفت: از امروز به طور میانگین روزانه یک درجه به بیشینه دمای هوای تهران اضافه شده و از 31 درجه بالای صفر به 33 درجه بالای صفر در روز سه‌شنبه خواهد رسید. همچنین در روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری و دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.وظیفه همچنین اهواز را با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین شهر کشور در روز دوشنبه اعلام کرد.

مرجع : ایسنا