اما صداوسیمای ایران در حالی چنین رویکردی را برای اعلام خبر یک موفقیت ملی انتخاب کرد که لحظاتی پس از اعلام اهدای این جوایز به فیلم اصغر فرهادی، موجی از ویدئو و عکس از لحظات مختلف این رویداد مهم سینمایی در شبکههای اجتماعی دست به دست میشد. همچنین برخی از شبکههای خبری فارسیزبان به واسطه برقراری ارتباط زنده با محل برگزاری جشنواره کن، برگزیدگان این فستیوال را همزمان با برپایی مراسم اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، صداوسیما همان یکشنبه شب در حالی به خاطر عملکردش در پوشش موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن از سوی فعالان شبکههای اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت که بارها از سوی کارشناسان و اهالی رسانه برای جا نماندن از شبکههای اجتماعی و همچنین کانالهای ماهوارهای با هشدار مواجه شده است. به اعتقاد این کارشناسان منتقد، ممیزی اخبار فراگیر که در سطح بینالمللی و داخلی رخ میدهد، بینندگان ایرانی را به رجوع به شبکههای ماهوارهای و همچنین ترجیح دریافت اطلاعات از شبکههای اجتماعی به جای شبکههای صداوسیما مجاب میکند.