به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۰۷۹۴۴

آزادسازی کامل الکرمه در شرق فلوجه عراق

گروه بین الملل: فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه از آزادسازی اکثر روستاهای فلوجه و نیز آزادسازی کامل شهرستان الکرمه در شرق فلوجه خبر داد.
آزادسازی کامل الکرمه در شرق فلوجه عراق
به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سرلشگر عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه با اعلام این خبر گفت:‌ پرچم عراق بر فراز شورای شهر و فرمانداری الکرمه واقع در استان الانبار برافراشته شده است. الساعدی تاکید کرد که ده‌ها تروریست عضو داعش در این عملیات کشته شده و در حال حاضر پاکسازی شهر از مین و بمب‌ها و تامین امنیت منازل بمب گذاری شده در حال انجام است.

خبرنگار اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که نیروهای عراقی وارد منطقه النعیمیه در فلوجه شدند و فرماندهی پلیس فدرال از بازپس‌گیری دو منطقه السجر و الصبیحات در شمال فلوجه خبر داد. در عین حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نسبت به وضعیت غیرنظامیانی که در فلوجه مستاصل مانده‌اند، ابراز نگرانی کرد. استفان دوجاریک،‌ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: آنچه که ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم منبع شدید نگرانی ماست به ویژه اوضاع غیرنظامیان در فلوجه همزما نبا شروع عملیات. وی خاطرنشان کرد که حدود 50 هزار غیرنظامی در شهر در وضعیت بد انسانی هستند.

دوجاریک ادامه داد که سازمان ملل با شرکای محلی برای ارزیابی رفت‌وآمدهای ساکنان و نیازهای آوارگان همکاری می‌کند و کمک‌هایی را به کسانی که توانسته‌اند شهر را ترک کنند ارائه می‌دهد و خطر واقعی بر کسانی است که تلاش می‌کنند فرار کنند اما گذرگاه‌های امن وجود ندارد.
مرجع : ایسنا