به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۰۷۹۶۷
احمدی‌نژاد مهمان مراسم افتتاحیه خبرگان

جنتي رييس مجلس خبرگان شد

جنتي رييس مجلس خبرگان شد
گروه سياسي: فارس نوشت: آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان شد. جنتی با کسب 51 رأی رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان شد. آیت‌الله شاهرودی با 13 رأی و آیت‌الله امینی با 21 رأی از رسیدن به جایگاه ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان باز ماندند. گفتني اينكه، جنتي در انتخابات اخير، در بين 16 نماينده استان تهران به عنوان نفر شانزدهم وارد مجلس خبرگان شد.

آیت الله موحدی کرمانی با 65 رای و آیت الله هاشمی شاهرودی با 63 رای به ترتیب نواب اول و دوم رئیس مجلس خبرگان در دور پنجم شدند.

خبرگزاري مهر هم مهمانان امروز افتتاحيه خبرگان را به اين شرح معرفي کرده است: محسنی اژه اي معاون اول قوه قضائیه، منتظري دادستان كل كشور، حسن فيروزآبادي رئیس ستادکل نیروهای مسلح، اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، محمود واعظی وزیر ارتباطات، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور و اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا، پرويز داوودي، سعيد جليلي، علی اکبر ناطق نوري، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، علی اکبر صالحي رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدحسین صفارهرندي، حجت الاسلام علي سعيدي نماینده ولی فقیه در سپاه، واعظ زاده، سیامک ره پيك رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و جمعي از سفراي خارجي مقيم تهران از میهمانان این نشست هستند.

جنتی: وظیفه خبرگان انقلابی ماندن است

آیت الله احمد جنتی صبح امروز در افتتاحیه مجلس خبرگان پنجم با ارائه گزارشی از روند انتخابات این مجلس گفت: مجلس خبرگان راهی برای تحقق آرمان های مردمی مسلمان و ستم‌دیده بر اساس نظریه مترقی ولایت فقیه است که مردم آن را انتظار می کشیدند. وی افزود: مجلس خبرگان مظهر مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی و دینی است.

جنتی با بیان این که مجلس خبرگان به تعبیر امام (ره) مسئولیتی در راس همه مسئولیت‌ها را بر عهده دارد اظهارکرد:‌ مجلس خبرگان جایگاهی مهم دارد و از جمله نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است، و خدای بزرگ را شاکریم که موجبات شکل گیری یک نظام سیاسی بر پایه‌ی اسلام و نظریه مترقی ولایت فقیه با انقلاب اسلامی فراهم آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با اشاره به سخنان رهبری در آخرین دیدار ایشان با اعضای مجلس خبرگان دوره چهارم اظهار کرد:‌ رهبری حفظ خصوصیات انقلابی و حل نشدن در هاضمه خطرناک جهانی را مورد اشاره و تاکید قرار دادند و وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن عنوان کردند. جنتی افزود:‌ انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان در حالی برگزار شد که حساسیت‌ها و شرایط خاصی آن را احاطه کرده بود اما خدا را شاکریم که در کمال صحت و سلامت این انتخابات برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انتخابات هفتم اسفند علاوه بر رضایت مردم ، رضایت رهبری را نیز به دنبال داشت اظهار کرد: ما از حمایت و هدایت ایشان از شورای نگهبان بر خود می‌بالیم و خدا را در این زمینه شکر گذاریم. جنتی در پایان اظهار کرد:‌امید است خبرگان ملت با توجه به جایگاه رفیع این مجلس و نقش بسیار حساس آن در انجام وظایف خود موفق باشند.