به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۰۸۰۲۱
مروری بر عملکرد والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک

انتظاری که با ولاسکو 52 ساله شد

گروه ورزشی: شاگردان ولاسکو در تیم ملی والیبال ایران با وجود شانس زیادی که برای کسب سهمیه المپیک 2012 لندن داشتند موفق نشدند این سهمیه را بگیرند تا ایران 4 سال دیگر در انتظار کسب سهمیه بماند.
انتظاری که با ولاسکو 52 ساله شد
تیم ملی والیبال ایران در سومین دوره حضور خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در سال 2012 لندن امید فراوانی داشت تا با سرمربی‌گری خولیو ولاسکوی آرژانتینی راهی المپیک شود. ولاسکو موفق شده بود در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال 2011 در تهران با تیم ملی ایران قهرمان شود تا ایران به رقابت‌های انتخابی صعود کند.ایران برای کسب سهمیه المپیک لندن 4 حریف آسیایی، دو حریف آمریکایی و یک حریف اروپایی را پیش روداشت.ملی‌پوشان ایران در دو دیدار نخست خود تیم های کره‌جنوبی و چین حریفان آسیایی خود را شکست دادند هرچند از دست دادن یک امتیاز برابر چین برای ایران دردسرساز شد.

 

در سومین بازی شاگردان ولاسکو به مصاف استرالیایی رفتند که در قهرمانی آسیا در جایگاه چهارم قرار گرفته بود. این بازی در میان تعجب با برتری 3 بر یک استرالیایی همراه شد تا تیم ملی ایران از صعود به المپیک ناامید شود.تیم‌های پورتوریکو، ونزوئلا و ژاپن سه رقیب دیگری بودند که برابر ایران تن به شکست دادند. صربستان نیز که با قهرمانی در این رقابت‌ها سهمیه المپیک گرفت با نتیجه 3 بر صفر ایران را شکست داد.علاوه بر صربستان،‌ تیم ملی استرالیا نیز تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به ایران به عنوان بهترین تیمی آسیایی راهی المپیک شد.

 

صربستان و استرالیا در این رقابت‌ها 21 و 15 امتیاز کسب کردند. ایران هم با 14 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.ژاپن، چین، کره‌جنوبی، پورتوریکو و ونزوئلا نیز چهارم تا هشتم شدند.سعید مصطفی‌وند، سعید معروف، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، علیرضا نادی، امیر غفور، پوریا فیاضی، رضا قرا، مهدی مهدوی و علیرضا مباشری بازیکنان تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بودند.

 

تیم ملی ایران از ابتدای حضور والیبال در المپیک که سال 1964 بود موفق به گرفتن سهمیه المپیک نشده است و حالا بعد از 52 سال شاگردان "رائول لوزانو" امیدوارند بتوانند برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کنند.ملی‌پوشان ایران برای پایان دادن به انتظار 52 ساله حضور در المپیک باید با تیم‌های استرالیا ، کانادا، فرانسه، ژاپن، چین، لهستان و ونزوئلا رقابت کنند.سه تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک به همراه بهترین تیم آسیایی راهی المپیک می شود.این رقابت‌ها 8 تا 16 خرداد در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

مرجع : ایسنا