به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۰۸۰۳۷

نظر تاج‌زاده درباره ریاست مجلس دهم

نظر تاج‌زاده درباره ریاست مجلس دهم
گروه سياسي: سیدمصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات (كه از 26 خرداد 1388 و پس از برگزاري انتخابات آن سال تاكنون در زندان اوين به سر مي‌برد) می‌گوید که ریاست علی لاریجانی را بر مجلس به مصلحت مي‌دانسته اما به خاطر تصمیم شورای عالی اصلاح طلبان و فراكسیون امید، «به ویژه حفظ حرمت» برای نظر آقای خاتمی، از ریاست عارف حمایت مي‌کند.

به گزارش انصاف‌نیوز، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر تاج زاده از قول او در ملاقات روز سه‌شنبه، در مورد ریاست مجلس شورای اسلامی نوشته است: من از لحاظ اندیشه اصلاحی، ثبات قدم سیاسی و نیز صداقت، شفافیت، تفاهم جویی و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی نمره به مراتب بالاتری به دکتر عارف در مقایسه با دکتر لاریجانی می‌دهم. با این وجود ریاست دومی را بر مجلس بیشتر به مصلحت مي‌دانستم. نه به دلیل ناتوانی دکتر عارف که او را یکی از شایسته ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مي‌دانم و شاید هم مناسب ترین آن ها. دلایلم عمدتا به حساسیت شرایط و کم ظرفیتی جناح راست برمی گردد که همه چیز را در قدرت خلاصه مي‌کند.

اکنون که جمع بندی شورایعالی اصلاح طلبان و فراکسیون امید ریاست دکتر عارف بر مجلس است و آقای خاتمی نیز از تصمیم مزبور آشکارا حمایت مي‌کند، احترام به تصمیم جمع و به ویژه حفظ حرمت پرچمدار اصلاحات ایجاب مي‌کند که نمایندگان عضو فراکسیون امید و حتی نمایندگان مستقل که برای برون رفت از وضعیت دشوار کنونی و حل مشکلات کشور دل در گروی اصلاحات دارند به دکتر عارف رأی دهند. نکته دوم انتظار عمومی از فراکسیون امید است که هم چنان بر اساس روش عقلانی و اخلاقی حرکت کنند. بنا را بر حفظ وحدت برجامیان و اداره مشترک مجلس بگذارند و از یاد نبرند که ما به رغم برخی ضعف ها و نارسایی ها، اما در مجموع تجربه مثبتی از کابینه فراجناحی دکتر روحانی داریم. همین ویژگی دستیابی به توافق هسته ای را تسهیل کرد. پس باید به تعمیم مدل مزبور پرداخت و آن را در مدیریت مجلس حفظ کرد.