به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۰۸۱۰۲

نشست جی7با تمرکز برتروریسم و پناهجویان

گروه بین‌الملل: رهبران جهان امروز (پنج‌شنبه) نشست دو روزه جی هفت در ژاپن را با محوریت اقتصاد متزلزل جهانی، تروریسم، پناهجویان، ادعاهای دریایی چین و احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز کرده‌اند.
نشست جی7با تمرکز برتروریسم و پناهجویان
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سران دولت‌ها و کشورها از ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا به میزبانی ژاپن در منطقه کوهستانی ایسه شیما واقع در 300 کیلومتری جنوب‌غرب توکیو گردهم آمدند. مذاکرات این گروه احتمالا تحت تاثیر سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه بمباران‌شده هیروشیما قرار خواهد گرفت. گروه مذکور صبح امروز در مجتمع معبدی ایسه جینگو هستند که مرکز معنوی آیین شینتو بوی ژاپن است. تصمیم شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای برگزاری نشست در این مکان جنجال‌هایی از سوی ملی‌گرایان به همراه داشته است.

مذاکرات رسمی از عصر امروز آغاز می‌شود و گرچه چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان حضور ندارد اما به نظر می‌رسد که گفت‌وگوها را تحت‌الشعاع قرار دهد. ژاپن و آمریکا در برابر تاکید ارضی پکن در دریای چین جنوبی موضعی یکسان دارند. رهبران جی هفت همچنین قرار است بحران پناهجویان و مهاجران و تروریسم افراطی را بررسی کند و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه برای بحث و رایزنی در این باره بسیار راغب است.
مرجع : ایسنا