به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۰۸۱۰۸
به گزارش نشریه ورایتی :

مذاکره با زوج برنده اسکار برای فیلم فرهادی

گروه فرهنگی: نشریه ورایتی از مذاکره جدی و رسمی با «خاویر باردم» و «پنه‌لوپه کروز»، زوج هنری برنده اسکار اسپانیایی برای بازی در فیلم جدید اصغر فرهادی خبر داد.
مذاکره با زوج برنده اسکار برای فیلم فرهادی
اصغر فرهادی که فیلم اخیرش با عنوان «فروشنده» موفق به کسب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از شصت‌ونهمین جشنواره کن شد، حالا خود را برای ساخت فیلم جدید و اسپانیولی زبانش آماده می‌کند و در همین راستا مذاکرات برای به خدمت گرفتن دو ستاره برنده اسکار به عنوان بازیگران اصلی این فیلم آغاز شده است.«پنه‌لوپه کروز» در سال 2008 برای بازی در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته «وودی آلن» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن شد و «خاویر باردم» که یکی از موفق‌ترین بازیگران غیرآمریکایی یک دهه اخیر محسوب می‌شود نیز در سال 2007 برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» ساخته برادران «کوئن» جایزه اسکار بازیگری گرفت.

 

به گزارش ورایتی، تهیه‌کنندگی فیلم جدید فرهادی که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است را مشترکا «پدرو آلمادوار» با کمپانی اسپانیایی «ٍEl Deseo» و «الکساندر ماله گای» با کمپانی فرانسوی «ممنتو» بر عهده خواهند داشت.فرهادی هم اکنون مشغول تکمیل فیلمنامه اصلی اثر جدیدش است و ماه آینده برای پیدا کردن لوکیشن‌های مناسب فیلم راهی اسپانیا خواهد شد و مراحل فیلمبرداری این فیلم نیز قرار است از تابستان یا اوایل پاییز آغاز شود.داستان این فیلم جدید که البته همچون همه فیلم‌های فرهادی پیش از موعد فاش نشده، درباره یک خانواده در مناطق روستایی اسپانیاست.

 

«ماله گای» در گفتگو با ورایتی توضیح داد: این فیلم جدید یک تریلر روانشناختی با اندکی حال و هوای داستان‌های «آگاتا گریستی» با فیلمنامه‌ای واقعا جذاب است. ضمن این که در این فیلم به برخی مضامین اخلاقی که در فیلم‌های گذشته فرهادی نیز دیده‌ایم پرداخته می‌شود.

 

«آگوستین آلمادوار» که به همراه برادرش «پدرو آلمادوار» یکی از تهیه‌کنندگان فیلم جدید فرهای است نیز عنوان کرد: ما فیلم‌های فرهادی را بسیار تحسین می‌کنیم و شباهت‌ها و سلایق مشترک سینمایی داریم. در گذشته وقتی چنین رابطه‌ای با هنرمندان بزرگی چون «گیلرمو دل تورو» وجود داشت، به ساخت یک پروژه سینمایی مشترک انجامید.«ماله گای» که با کمپانی «ممنتو» سومین همکاری پیاپی با فرهادی را تجربه می‌کند در ادامه توضیحاتش درباره این پروژه جدید سینمایی گفت: فرهادی قرار بود ابتدا این فیلم را در ماه اکتبر مقابل دوربین ببرد، اما گفت که برای ساخت فیلم در کشورش دلتنگ است و ساخت فیلم «فروشنده» را انتخاب کرد. البته مشکلات زمان‌بندی نیز یکی دیگر از دلایل تغییر عقیده بود.

 

وی با بیان این که یک بازیگر آمریکایی نیز جمع بازیگران این فیلم را کامل می‌کند عنوان کرد: «اگرچه فرهادی اسپانیایی صحبت نمی‌کند، اما با فیلم «گذشته» ثابت کرده است که به خوبی از ساخت فیلمی با زبان خارجی برمی‌آید. فیلم «گذشته» در بخش رقابتی کن به روی پرده رفت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برای «برنیس بژو» به ارمغان آورد و در جوایز گلدن گلوب نیز نامزد کسب جایزه شد. فرهادی درک و استعداد فوق‌العاده‌ای در گوش دادن به موسیقی کلمات دارد.»

 

 

مرجع : ایسنا