به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۰۸۲۵۲

افت شاخص بورس در اولین روز هفته

گروه اقتصادی: بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملات هفته، شاهد کاهش 162 واحدی در شاخص کل بود.
تالار شیشه‌ای بعد از باز شدن معاملات امروز با فراز و فرود هایی همراه شد به طوری که شاخص کل در بهترین حالت، رقم 76 هزار و 945 واحد را تجربه کرد. اما در ادامه همچنان با افت و خیز هایی همراه شد تا در پایان معاملات در مجموع با 162 واحد کاهش وارد کانال 76 هزار و 690 واحدی شود. تالار شیشه‌ای در حالی روز اول معاملات را با افت شروع کرد که ارزش معاملات در این روز به 228 میلیارد و 863 میلیون و 500 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 37 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در حدود 77 هزار نوبت داد و ستد است.

نماد شرکت سایپا با 195 واحد کاهش بیشترین تاثیر را در افت معاملات امروز داشت. بعد از سایپا، صنایع ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را در معاملات اولین روز هفته بر جای گذاشتند. در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با 66 و 51 واحد افزایش سعی کردند شاخص بورس را تا حدی تقویت کنند. علاوه بر این دو نماد، شرکت های پالایش نفت بندرعباس و گروه بهمن نیز تاثیر مثبتی بر شاخص کل داشتند.

نساجی بروجرد، لیزینگ صنعت و معدن، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سایپا، لنت ترمز ایران،سیمان اصفهان، سیمان بجنورد،سیمان خوزستان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کالسیمین، سرمایه گذاری خوارزمی و مدیریت سرمایه گذاری امید از جمله نمادهایی بودند که امروز بازگشایی شدند. از طرفی در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده های تزریقی و دارویی ایران، صنعتی پارس مینو، کارخانجات سیمان صوفیان و شرکت سیمان شاهرود متوقف شدند. شاخص کل فرابورس نیز امروز 8 واحد افزایش داشت که با این حساب به رقم 825.3 رسید.
مرجع : ایسنا