کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلترینگ سایت های غیراخلاقی تلگرام

ایرنا , 8 خرداد 1395 ساعت 16:26

گروه اقتصادی: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش ما چاره اندیشی عملی و جدی برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری درباره خصوص فضای امن مجازی است.


محمود واعظی روز شنبه در حاشیه همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تلاش برای پاسخگویی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در دو مسیر مباحث عملی و نظری به صورت جدی آغاز شده است. وی چگونگی پرداختن به این دو مباحث را از برنامه های در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و اظهارامیدواری کرد بتوانند با سرعت بیشتری مشکلات فضای مجازی را برطرف کرده و فضایی امن برای خانواده های ایرانی ایجاد کنند.  واعظی به اقدام های انجام شده برای افزایش امنیت در فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: تبادلات صورت گرفته با تلگرام منجر به آن شد تا ربات هایی برای انجام فیلترینگ بر روی سایت ها و موارد خلاف اخلاق طراحی و به کار گرفته شود.

وی به اخبار منتشر شده درباره هک‌ شدن تارنماهای(سایت) دولتی اشاره کرد و گفت: یکی از تارنماها هک شده که با دنبال کردن آدرس ( IP ) آن مشخص شده منشا یکی از کشورهای اروپایی است که در حال بررسی بیشتر است.واعظی با بیان این‌ که از گذشته روش‌ها و برنامه‌های مختلفی برای صیانت از اطلاعات وجود داشته است، تاکید کرد: اتفاق های امنیتی تنها مربوط به ایران نیست، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد و حتی در آمریکا و اروپا نیز برخی از سایت‌ها به هر دلیل هک می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اقدام هایی برای برقراری امنیت انجام شده و ما همواره به دنبال این هستیم که این امر به درستی پیش برود و بحث شبکه ملی اطلاعات هم برای این است که مسائل امنیتی به طور کامل انجام شود.
واعظی گفت: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا کانال های غیر اخلاقی مسدود شود و چند روش نیز بکار گرفته شده و تعدادی نیز مسدود شده است.
وی در خصوص تعرفه تلفن ثابت نیز گفت: کارگروه جلسه های متعددی داشته و مقرر است در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات که فردا یکشنبه تشکیل می شود مورد بحث قرار گیرد و اگر توافق حاصل شد، رسانه ای خواهد شد. واعظی به پروژه ترابرد پذیری شماره تلفن های همراه اشاره کرد و یادآور شد: هیچ مشکلی در اجرای این طرح ایجاد نشده و همه چیز طبق برنامه پیش می رود و اپراتورها و شرکت مخابرات و زیرساخت کمال همکاری را داشته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقدام های آزمایشی طرح انجام شده و همه آزمایش ها موفقیت آمیز بوده است، افزود: به زودی این طرح اجرا می شود. واعظی درباره عملکرد شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: تاکنون هرآنچه مرکز ملی فضای مجازی آماده کرده در شورای پیگیری شده و عملکرد خوب است و امروز نیز جلسه ای با شورای عالی فضای مجازی خواهیم داشت.واعظی ابرازامیدواری کرد، مطالب بهتر و مفیدتری با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شود تا در این شورا پیگیری آن صورت گیرد.وزیر ارتباطات در باره ارزان شدن قیمت اینترنت نیز یادآورشد : جلسه ای که فردا یکشنبه در کمیسیون تنظیم مقررات برگزار خواهد شد در این باره نیز تصمیم گیری می کند.


کد مطلب: 108266

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/108266/فیلترینگ-های-غیراخلاقی-تلگرام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir