به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۰۸۲۹۶
تکدی‌گری به روشی برای امرار معاش تبدیل شده

هشدار نسبت به ازبین‌رفتن قبح تکدی‌گری

گروه جامعه: فرماندار کرج با بیان این‌که تکدی‌گری به روشی برای امرار معاش تبدیل شده است، گفت: این موضوع باعث از میان رفتن قبح تکدی‌گری در جامعه شده است.
هشدار نسبت به ازبین‌رفتن قبح تکدی‌گری
«محمدتقی ایرانی» گفت: در سال‌های اخیر حضور بیش از حد متکدیان در سطح جامعه علاوه‌بر نامناسب کردن چهره شهر، نارضایتی شهروندان را نیز به‌دنبال داشته است. وی با اشاره به این‌که درصد قابل توجهی از این متکدیان اتباع بیگانه‌ای هستند که به‌صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در چند روز آینده این متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری و از کشور اخراج می‌کنند.

معاون استاندار البرز تکدی‌گری را امری نامطلوب دانست که باید با همکاری مردم نسبت به خشکاندن ریشه آن مبادرت کرد و گفت: تکدی‌گری خود انواع بزهکاری‌های دیگر را به‌دنبال دارد از همین‌رو باید در این‌باره به آموزش مردم به فرهنگسازی دست زد تا به مرور از حضور متکدیان در سطح شهر جلوگیری کنیم. فرماندار ویژه کرج در پاسخ به این‌که مسئولیت مردم در قبال متکدیان چیست؟ گفت: نهادها و سازمان‌های کمک‌رسان به افراد نیازمند در کشور مشخص هستند، بنابراین مردم می‌توانند کمک‌های خود را از این طریق به دست نیازمندان برسانند و از هر گونه کمک به متکدیان سطح شهر خودداری کنند.

ایرانی تکدی‌گری را عملی مجرمانه دانست و خاطرنشان کرد: تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود که علاوه‌بر خود تکدی‌گری امکان انجام اقدامات ناهنجار دیگر را نیز به وجود می‌آورد. وی با بیان این‌که کمک به نیازمند همواره یکی از اصول دینی ما بوده است، یادآور شد: اما حضور متکدیان در سطح شهر مشکلاتی را به وجود آورده که ضرورت توجه جدی مسئولان را به خود می‌طلبد. فرماندار ویژه شهرستان کرج نقش باندهای مافیایی در گسترش تکدی‌گری را غیر قابل انکار دانست و گفت: متکدیان یا وابسته به باندهای مافیایی هستند یا در دام این باندها اسیر شده‌اند.

ایرانی با بیان این‌که مردم نباید فریب اقدامات این باندها را بخورند، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی به‌عنوان یکی از متولیان مبارزه با این پدیده موظف شده است تا سران این باندها را شناسایی و به دستگاه قضایی تحویل دهد. فرماندار کرج در خصوص سرنوشت آن دسته از متکدیان که ایرانی هستند نیز یادآور شد: این شهروندان باید مورد حمایت قرار گیرند از همین‌رو پس از شناسایی، توسط کمیته امداد، بهزیستی، نهادها و موسسه‌های خیریه ساماندهی و مواظبت می‌شوند.
مرجع : ایسنا