به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۰۸۳۰۰
در ست سوم ایران از ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفت

والیبال‌انتخابی المپیک پیروزی‌روحیه‌بخش ایران

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک درحالی که در دو ست اول و دوم مغلوب کانادا شده بود، موفق به کسب دومین پیروزی خود در این رقابت ها شد تا با روحیه بیشتری به کار خود در راه صعود به المپیک ادامه دهد.
والیبال‌انتخابی المپیک پیروزی‌روحیه‌بخش ایران
دومین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک از ساعت 5 و 40 دقیقه امروز (یکشنبه) به وقت ایران با دیدار تیم های ملی ایران و کانادا در سالن متروپولیتن توکیو آغاز شد.ملی پوشان والیبال کشورمان در این مسابقه که سومین دیدار تاریخ والیبال دو کشور محسوب می شد، سه بر دو به پیروزی رسیدند تا پنج امتیازی شوند و همچنان در صدر جدول این رقابت ها باقی بمانند.ملی پوشان ایران در ست های اول و دوم این مسابقه 29 بر 27 و 25 بر 19 مغلوب کانادا شدند اما در سه ست سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 21 و 16 بر 14 به یپروزی رسیدند تا در مسیر کسب سهمیه المپیک تیم ملی کانادا دومین قربانی ملی پوشان والیبال ایران باشد.تیم ملی والیبال ایران روز گذشته و در نخستین دیدار خود در این رقابت ها موفق به شکست سه بر صفر استرالیا شد.
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب آغاز کننده تیم ایران برابر کانادا به میدان فرستاد.
گلن هوگ سرمربی تیم ملی کانادا در ابتدای این مسابقه از ترکیب تایلر ساندرز، جان گوردون، دنیل لوئیس، نیکولاس هوگ، جاستین داف، دنیل کورنلیوس و گاوین اشمیت استفاده کرد.
تیم ایران در ست نخست این مسابقه رقابت بسیار نزدیکی با کانادا داشت و به رغم شایستگی 29 بر 27 مغلوب این تیم شد. در این ست تیم ایران از حمزه زرینی، آرمین تشکری و مهدی مهدوی نیز استفاده کرد.
در ست دوم هماهنگی ملی پوشان ایران با مشکل روبرو شد و اختلاف امتیاز تیم ایران با کانادا افزایش پیدا کرد به گونه ای که در امتیاز 18 بر 10 به سود کانادا، این اختلاف به هشت امتیاز رسید. سپس تیم ایران پنج امتیاز متوالی به دست آورد تا سرمربی کانادا مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.
در نهایت ملی پوشان کشورمان ست دوم را نیز با امتیاز 25 بر 19 واگذار کردند. سرمربی تیم ایران در ست دوم نیز حمزه زرینی را از ابتدا به بازی آورد و در ادامه از شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مهدی مهدوی استفاده کرد. این تغییرات تیم ایران در شرایطی بود که تیم کانادا تنها یک بازیکن را در ست های اول و دوم به زمین آورده بود.
در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفت و این شرایط تا پایان ست ادامه داشت تا ملی پوشان کشورمان 25 بر 20 به پیروزی دست یابند. تیم ملی والیبال ایران در دو مسابقه قبلی خود با کانادا (2004 انتخابی المپیک آتن و جام جهانی 2015) سه بر صفر مغلوب این تیم شده بود و برد ست سوم این مسابقه نخستین ست برده ایران برابر کانادا پس از 9 ست رقابت محسوب می شد.
تیم ملی والیبال ایران روند خوب خود را در ست های چهارم و پنجم نیز حفظ کرد و سرویس های هدفمند ملی پوشان کمک زیادی به برد آنان در این دو ست کرد تا در نهایت فاتح سه بر دوی این میدان باشد و برای نخستین بار کانادا را نیز شکست داده باشد.
تیم ملی والیبال کانادا که تمام بازیکنانش در خارج از کشور و در لیگ های باشگاهی یا دانشگاهی برزیل، فرانسه، لهستان، چین، اندونزی، سوئیس، ترکیه و هلند توپ می زنند، امسال قصد دارد طلسم 24 ساله را بشکند و پس از سال 1992 یک بار دیگر جواز حضور در المپیک را به دست آورد.
این تیم تاکنون سه بار در بازی های المپیک حاضر بوده است. ابتدا در سال 1976 که میزبان بازی ها بود و به عنوان نهم رسید. سپس در سال 1984 که عنوان چهارم را از آن خود کرد و در نهایت هم در سال 1992 که در رده دهم ایستاد.
آرتور گیاکومو و آندری زنوویچ به ترتیب از کشورهای بلژیک و روسیه قضاوت دیدار ایران و کانادا را بر عهده داشتند.
فردا (دوشنبه) تیم های شرکت کننده در مسابقات والیبال انتخابی المپیک استراحت دارند و ملی پوشان کشورمان روز سه شنبه به مصاف فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015 می روند. تیم ایران قبل از شروع این مسابقه در دو دیدار تدارکاتی مغلوب فرانسه شده است.
مرجع : ایرنا