به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۰۸۴۳۴
فتحی: ائتلاف اصولگرایان به انشقاق می‌انجامد

رای قاطع اصولگرایان ۸۰ رای است

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان این‌که ائتلاف اصولگرایان در گذر زمان به انشقاق می‌انجامد، گفت که اگر همه کسانی که در جلسات فراکسیون امید حضور یافته و از ریاست آقای عارف حمایت می‌کردند، پای ادعای‌شان می‌ایستاند، قطعاً نتیجه دیگری رقم می‌خورد.
رای قاطع اصولگرایان ۸۰ رای است
محمدجواد فتحی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه موقت مجلس اعلام کرد: متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها مسیر انتخابات را تغییر داد. البته ما از روز نخست هم می‌دانستیم تعداد آرای قطعی آقای عارف همین تعداد است، اما تعدادی از دوستان بخاطر نیازی که به حمایت افکار عمومی داشتند، در جلسات ما شرکت می‌کردند و می‌خواستند اینگونه القا کنند که اصلاح‌طلب هستند و حضورشان صرفاً همین نقش را داشت و به‌دنبال پررنگ کردن این نقش نزد افکار عمومی بودند. او گفت: اگر همه کسانی که در جلسات فراکسیون امید حضور یافته و از ریاست آقای عارف حمایت می‌کردند، پای ادعایشان می‌ایستاند، قطعاً نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

اگر عارف کمتر از این رای داشت، کماکان رقابت می‌کردیم
فتحی ادامه داد: البته ما این طیف را به‌خوبی می‌شناختیم اما در هرحال می‌خواستیم رقابت کنیم و معتقدیم، حتی اگر آقای عارف کمتر از این هم رای به‌دست می‌آورد، باید رقابت می‌کردیم؛ چراکه ما نماینده یک طرز تفکر خاص در جامعه هستیم که این طرز تفکر در جامعه غالب است و ما می‌بایست این طزر تفکر را در مجلس نمایندگی کنیم و مردم چنین انتظاری از ما دارند.

یکی مرد جنگی، به از صدهزار
نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون امید می‌تواند فراکسیون اکثریت باشد، یادآور شد: به هر حال، رایی که امروز در مجلس به عارف داده‌شد، وزن جریان اصلاح‌طلب را مشخص کرد و من معتقدم «یکی مرد جنگی، به از صدهزار». ما اگر ۷۰ الی ۱۵ نفر باشیم اما با برنامه، منسجم و مبتنی بر اخلاق عمل کنیم، حتماً موفق خواهیم شد.

تعداد اعضای فراکسیون امید بیش از رقیب است
فتحی با بیان این‌که یک نماینده مجلس باید صادقانه‌تر عمل کند، گفت: قطعاً تعداد اعضای فراکسیون امید بیش از فراکسیون رقیب است. با این وجود، اگر طیف خاکستری به هر سمتی حرکت کنند، اکثریت در مجلس مشخص خواهد شد.

رای قاطع اصولگرایان همان ۷۰ تا ۸۰ رای است
او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال تداوم وحدت و ائتلاف اصولگرایان تندرو و جبهه پایداری با علی لاریجانی، گفت: رای قاطع اصولگرایان همان ۷۰ الی ۸۰ رای است ولی تعدادی از نمایندگان بر حسب مورد، به یک‌سو گرایش پیدا می‌کنند.

ائتلاف شکننده اصولگرایان در گذر زمان به انشقاق و اختلاف می‌انجامد
نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: با این حساب، این ائتلاف بسیار شکننده است و گذر زمان نشان خواهد داد که این ائتلاف به انشقاق و اختلاف می‌انجامد.

شرط و شروط نمی‌تواند معیار تشکیل فراکسیون باشد
فتحی در پایان و در واکنش به اظهارنظر یکی از اعضای جبهه پایداری مبنی بر پذیرش شروط این جریان سیاسی ازسوی لاریجانی، تصریح کرد: شرط گذاشتن نمی‌تواند معیار تشکیل فراکسیون و ائتلاف طولانی‌مدت سیاسی باشد و قطعاً چنین ائتلافی تداوم نمی‌یابد.
مرجع : ایلنا