به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۰۸۵۹۱

کنترل سلامت بیماران با برچسب هوشمند

گروه فناوری:در عصر اینترنت می توان هر چیزی را به طور ساده و بی‌سیم انجام داد. این امر به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت بسیار مطلوب است، زیرا بیماران را از اتصال به انبوهی سیم و دستگاه برای کنترل وضعیتشان خلاص می کند.
کنترل سلامت بیماران با برچسب هوشمند
برچسب هوشمندی که به تازگی ابداع شده و حاوی اطلاعات سلامت بیماران است کنترل وضعیت آنها و علائم حیاتی افراد را بدون استفاده از دستگاه های مختلف پزشکی ممکن می کند.
این برچسب حتی نیاز به حضور پرستار یا دکتر در اتاق محل بستری بیمار را از بین می برد. بررسی های گروهی از متخصصان در دانشگاه Wisconsin-Madison به طراحی برچسبی انجامیده که به یک انقالب جهانی در دنیای پزشکی منجر خواهد شد.

این برچسب دارای مدار مجتمعی است که با سرعت و دقت وضعیت سلامت افراد را کنترل می کند. انعطاف فراوان و عدم نیاز به مداخله خارجی برای کنترل بیمار از جمله مزایای مهم این برچسب است.  این برچسب از امواج الکترومغناطیسی برای بررسی علائم حیاتی افراد استفاده می کند. امید می رود با استفاده از این برچسب در واحد مراقبت های ویژه هر بیمارستان رسیدگی به وضعیت بیماران بدون استفاده از دستگاه های بزرگ دارای انبوه سیم وابزار آزاردهنده ممکن شود.
مرجع : فارس