به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۱۰۸۸۱۳
نامه خبرنگار با سابقه ی سینمایی به مجري سيما؛

اسم مردم را نیاورید، آدم حالت تهوع می‌گیرد!

گروه هنري: محمد تاجیک، خبرنگار با سابقه ی سینمایی در نامه‌ای به بهروز افخمی، کارگردان سینما و مجری برنامه‌ی هفت در فیسبوک نوشت: هرجا اسم مردم را می‌آورید، آدم حالت تهوع می‌گیرد!
اسم مردم را نیاورید، آدم حالت تهوع می‌گیرد!
به گزارش انصاف نیوز، محمد تاجیک نوشت: سلام آقای افخمی! حال شما خوب است؟ نامه‌ی طلبکارانه‌تان را به آقای تبریزی خواندم. شما در این نامه به شکل خیلی جالبی همه را جیگر فرض کرده بودید! خودتان را مظلوم نشان داده و کمال تبریزی را ظالم بزرگی نشان داده‌اید. قبل از اینکه به هفت بیایید شما را خیلی دوست داشتم کارگردان مهمی بودید که آثار مطرحی مثل شوکران و عروس و… را ساخته بودید. همین آذر شهدخت و… را هم دوست داشتم. همان موقع ها هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی این قدر برایم منفور شوید!

اما هفت آغاز سقوط شما یود. زیاد شنیده‌ام که به پول علاقه زیادی دارید و به اصطلاح آدم پول پرستی هستید ولی نمی‌دانم چه قدر به شما دادند که این مقدار شان و جایگاه خود را تنزل داده‌اید. به برنامه‌ای رفتید که محبوب دلواپسان و افراطی‌ها شد. از خود دوستان نزدیک شما شنیده‌ام که اس ام اس هایی که به برنامه ی شما ارسال می‌شود در بهترین حالت بیست هزار اس ام اس است! این برای یک برنامه ی تلویزیون یعنی فاجعه! با این همه ریزش مخاطب، آن وقت آنقدر مدعی هستید که همیشه تعداد تماشاگران و فروش فیلم های سینمای ایران را چماق کرده و بر سر سینماگران می‌کوبید!

شما برنامه‌ای ساخته‌اید که این روزها بزرگترین حامیان آن فارس و رجانیوز و کیهان هستند … وحید جلیلی حامی آن است و فراستی رکیک‌ترین فحش‌ها را به دی کاپریو و دوربین فیلمیرداری فیلم و کمال تبریزی و… می‌دهد. آقای افخمی اگر قرار باشد در طیف بندی سینماگران شما را در طیف خاصی قرار دهند باید شما را در طیف فیلمسازانی مثل سلحشور و شورجه و سجادپور و … قرار دهیم. جالب است بدانید یاد خاطره‌ای از مرحوم سلحشور افتادم. یک بار آقای پرستویی انتقادات تندی از فرج الله سلحشور مطرح کرده بود ولی چون گویا مرحوم سلحشور آقای پرستویی را دوست داشت علی رغم اینکه در خیلی مواقع واکنش تندی نشان می‌داد ولی این بار واکنش محترمانه‌ای نشان داد. اما شما حتی احترام بازیگری مثل پرستویی را هم نگه نداشتید.

هفته ی پیش که با آقای حاتمی کیا صحبت می‌کردم در حاشیه ی جشنواره‌ی فیلم روح الله حرف های جالبی می‌زد؛ می‌گفت: با این پولی که صرف فیلم فرزند صبح شد و نتیجه‌اش فاجعه بود چه تعداد فیلم‌ها که می‌شد با این بودجه ساخته شود. شما آنقدر پروژه‌های ناتمامی دارید که با پول همین مردم ساخته شده است. بعد این همه پروژه را ناتمام گذاشته و مرتب دم از مردم می‌زنید! خیلی از کارهایتان در یک دهه ی اخیر مخاطب آنچنانی نداشته ولی باز دم از مردم می‌زنید! واقعاً خیلی رو دارید!

در نامه‌ای که خطاب به کمال تبریزی نوشته‌اید هر جا اسم مردم را می‌آورید، آدم حالت تهوع می‌گیرد! کدام مردم؟ همان مردمی که با پولشان فیلم فاجه ای ساخته‌اید که کسی آن را دوست ندارد؟ یکی از پر مخاطب ترین برنامه‌های تلویزیون را به کم مخاطب‌ترین برنامه تلویزیون تبدیل کرده‌اید آن وقت دم از مردم می‌زنید، واقعاً خیلی آدم باحالی هستید! شما نماینده ی مجلس ششم بوده‌اید و داعیه ی آزادی و دموکراسی. الان تبدیل به آدمی شده‌اید که تمام وقت و انرژی خود را دفاع از فحش رکیکی می‌کنید که فراستی داده است. عجب آدم لوطی هستید.

ع م امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۳:۱۲
آدم انـــدر نـــاز و نعمت مـی غنـود
از طمـع پـــایـــان کــارش شد هبــوط
چون زیاده خواهی اش از حد گذشت
خوشه ای گندم عیارش را شکست
این همه سرگشتگی زان ماجراست
کــاینچنین دائـم گــریبانگیر مــاست
........................................... (338363)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۱
افخمی تو این دهه خیلی تغییر کرده
مثل راستگو یا نعمتی و... (338364)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۲:۱۱
اصلاحات با پالایش و درس از گذشته انشاا...شادابتر ادامه خواهد داد البته با مدیریت سید اصلاحات و سیدحسن و هاشمی (338378)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۲۱:۲۸
کاری به افخمی ندارم. اما نویسنده این مقاله هم ..... بهار هم این روزها خیلی ضد افخمی شده. پشت پرده چه خبره خدا میدونه. فکر کنم بهار هم مردم را "جیگر" فرض کرده (338426)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۸:۲۳
ادمادرطول عمرشون عوض میشن بعضی ها عاقل میشن وبعضی ها جاهل بعضی ها به کمال میرسند وبعضی ها به پول حالا شما قضاوت کنید این آقا به چی رسیده ؟ (338367)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۸:۲۷
تشکر از نوسیده محترم
خیلی عالی بود
با این آدمها باید مثل خودشان صحبت کرد
محترمانه فایده ایی ندارد
ممنون آقای تاجیک (338368)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۸:۳۴
آقایون اصلاح طلب حواسشان باشد تا هر کس و ناکسی رو توی محفل خود راه ندهند تا در آینده موجب سرافکندگی نشود .چرا که دنیا پر شده از مگسان دور شیرینی و ریاکاران و اهالی دروغ وتزویرو خودفروشان و ... (338369)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۸:۵۵
آقای افخمی حرف آقای تاجیک واقعا درسته متاسفانه دارید منفور می شوید التماس می کنم تا خیلی دیر نشده برگردید.نمی دانم چه چیزی به شما خوراندند که در برنامه ی «هفت » دارید اصحاب هنر را به اصحاب قدرت می فروشید.نگرانم آن واژه ی تهوع آور تراوش شده از شخصیت آقای فراستی در ذهن عموم مردم به عمل شما در این برنامه اطلاق شود! (338370)
هنردوست دردمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۰۹:۱۹
برای شناخت بیشتراینجورآدمهاجامعه شناسی خودمانی حسن نراقی رابایدچندین بارخواند!اگرپول وقدرت ازساحت مقدس اندیشه وبیان حقایق حذف بشوداین مرزوبوم رنگ آبادانی راخواهددیدوالااوضاع بهترنخواهدشد!چرخش امثال افخمی وکتمان واقعیتهای جامعه بعیدبنظرنمی رسیدونیزآحادجامعه هم بخاطرترس ونیازمحافظه کارگشته اندبااینکه میدانندعلل اینهمه مظالم وبیعدالتی مادی ومعنوی رامیدانند!!!! (338371)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۲:۱۰
بنده تحلیل شما و جامعه شناسی آقای حسن نراقی را دربست قبول دارم اما این بحث را ناظر بر واقعیت های موجود در سطح ملی می دانم و معتقدم برای شناخت دقیق هر پدیده حتما باید آن را علاوه بر سطح ملی در سطوح منطقه ای و جهانی نیز بررسی کرد تا شاکله کلی یک جریان مانند تصویر سه بعدی که از درون تصاویر درهم و برهم نمایان می شود خود را نشان دهد.با این توضیح گرفتاری ما خیلی ریشه ای تر از آن است که بتوان آن را در یکی دو مورد خلاصه کرد.و چالش های درونی تنها خط مقدم بحساب می آید همه ی بحث نیست. (338377)
اصلان
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۰:۲۷
تهوع، فاجعه و ...
این ادبیات کی تمام می شود؟
اگر قرار باشد با ادبیات برنامه 7 آن برنامه را نقد کنید چه فرقی با آنها دارید؟ (338372)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۱:۰۳
بعضی دریافتند و ساکت شدند بعضی دریافتند و زبان دار شدند بعضی هم نزده رقاص شدند (338374)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۱:۰۷
تنفر ، فحاشی ، هتاکی ،عصبیت ، تعصب ، واژه مسخره تحمل مخالف و فضای باز نقد متاسفانه در این نوشته اقای تاجیک موج می زند متاسفم که اینچنین چهره خود را برملا می کنید!!!!! (338375)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۳:۰۲
و همچنین از نوشته شما جناب آقای حسن
اما اگر فکر کردید که یک عده ایی می توانند فرهنگ خودشون رو به ما نشون بدهند
و جوابی در قبال این بی ادبی نگیرند، سخت در اشتباه هستید دوست عزیز
.
Tit For Tat (338380)
Alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۵
از هزاران یک نفر اهل دل اند
مابقی تندیسی از آب و گل اند (338384)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۳
انچه شيران را كند روبه مزاج احتياج است احتياج است احتياج واقعا بايد براي ادم هايي كه حاضرند خود را به پول ومقام بفروشند تاسف خورد (338395)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۸:۰۷
واقعااون چیزی که حال آدموبه هم می زنه ادبیات روشنفکریه تاجیکه .همچین رگ گردنش برادیکاپریو بیرون زده اگربه مقدس ترین مقدسات این مملکت توهین میشدانقدرغیرتی نمی شد.یاهمچین گیرداده به فیلم فرزندصبح انگارفیلمای مزخرفی که دوستان وهمفکران روشنفکرنماشون می سازن سیل مردم روبه سینماهاکشونده واین سیل ملت باخوشحالی سالن هاروترک می کنن .این حقدوکینه روشنفکری چیه که شماهاگرفتارش شدید.برگردیدبه انصاف وبه عدالت اسلامی تاوقتی کسی رونقدمی کنیداین جوری دچارهزیان گویی نشید.هی آدم چی بگه ????!!!!!!! (338417)
--
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۲۰:۵۳
افخمی مجری لایقی نیست (338425)