به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۱۰۸۹۴۲

کلاهبرداری کلان با فروش عتیقه‌های قلابی

گروه حوادث: تبهکارانی که در دو پرونده جداگانه با فروش عتیقه‌های قلابی، دست به کلاهبرداری زده بودند به دام افتادند.
کلاهبرداری کلان با فروش عتیقه‌های قلابی
در اولین پرونده دو جوان که با فروش عتیقه‌های تقلبی از پنج نفر در استان‌های تهران، قم و مرکزی در حدود شش‌میلیارد‌و ٧٧٠ ‌میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس شهرستان زرندیه دستگیر شدند. فردی از اهالی زرندیه، اسفند سال گذشته به پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت از او مبلغ سه ‌میلیارد ریال کلاهبرداری شده است.
شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از چندی پیش با دو نفر آشنا شدم که قصد فروش اشیای عتیقه را داشتند و در این مدت با اطمینانی که به آنها پیدا کردم، قرار شد اشیای عتیقه به مبلغ سه ‌میلیارد ریال به من فروخته شود.

وی اضافه کرد: به ‌منظور انجام معامله، محلی را در بیابان‌های اطراف شهرستان در نظر گرفتیم و آنها بعد از تحویل پول، گفتند عتیقه‌ها را در حفره‌ای زیر زمین پنهان کرده‌اند و زمانی که من در حال خارج‌کردن اشیا از زیر خاک بودم، آنها با سروصدا و ادعای حضور پلیس از محل متواری شدند. من بعد از آن با بررسی دقیق اشیا متوجه شدم آنها عتیقه نیستند و از من کلاهبرداری شده است».
 
با اعلام این خبر، بلافاصله پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و با اطلاعات و سرنخ‌هایی که از متهمان به دست آمد و با انجام تحقیقات تخصصی، دو جوان کلاهبردار شناسایی و در عملیاتی در شهرستان ساوه دستگیر شدند. سرهنگ «داوود کاظمی»، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه دراین‌باره گفت: در تکمیل تحقیقات کارآگاهان و در استعلام‌های انجام‌‌شده، مشخص شد این دو جوان به همین روش از چهار نفر دیگر نیز در شهرهای قم و تهران نیز کلاهبرداری کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: قبل از عملیات دستگیری، متهمان در حال برنامه‌ریزی برای کلاهبرداری دیگری به همین روش بودند که با اقدام سریع مأموران انتظامی به دام افتادند. سرهنگ کاظمی از معرفی متهمان به زندان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات، میزان کلاهبرداری متهمان در این پرونده‌ها حدود شش‌میلیاردو ٧٧٠ ‌میلیون ریال برآورد شده است. درهمین‌حال دو نفر که با روشی خاص قصد داشتند یک مجسمه تقلبی برنجی را به جای مجسمه عتیقه طلا بفروشند، به دام افتادند.
 
سرهنگ «رجبعلی مختاری»، فرمانده انتظامی شهرستان «شاهین‌شهر» دراین‌باره گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام این موضوع که دو فرد کلاهبردار قصد دارند یک مجسمه تقلبی را با عنوان مجسمه طلا به او بفروشند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: متهمان با ترفندی خاص یک قطعه کوچک طلا را که از قبل به مجسمه جوش داده بودند، جدا کردند و برای آزمایش به خریدار تحویل دادند، اما فرد خریدار قبل از انجام معامله به آنها مشکوک شد و موضوع را با پلیس در میان گذاشت.
 
مختاری بیان کرد: مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و دو فرد کلاهبردار را همراه یک مجسمه برنجی قلابی دستگیر کردند. سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه دو کلاهبردار با تشکیل پرونده به مراجع قضائی منتقل شدند، از شهروندان خواست به‌هیچ‌وجه فریب وعده‌های دروغین چنین افرادی را نخورند و در صورت مواجهه با این پیشنهادات، قبل از هرگونه اقدام، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
مرجع : روزنامه شرق