به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۰۹۲۱۹
مکزیک هم نسخه کوچکتر چین است

ترامپ: چین بزرگترین سوءاستفاده‌‌گر است

گروه بین الملل: کاندیدای جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی جنجالی تاکید کرد که چین "بزرگترین و بهترین سوء استفاده‌گر" است که در آمریکا دامپینگ می‌کند،‌ مالکیت معنوی را می‌دزدد و مالیات‌های هنگفت برای شرکت‌‌‌های آمریکایی فعال در چین اعمال می‌کند.
ترامپ: چین بزرگترین سوءاستفاده‌‌گر است
به گزارش پایگاه پرس تراست آو ایندیا، دونالد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکا در جمع حامیانش در پیتزبورگ آمریکا گفت: چین بزرگترین و بهترین سوءاستفاده‌گر است. مکزیک هم نسخه کوچکتر چین است. شهر پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، به عنوان یکی از مراکز تولید فولاد شناخته می‌شود و گمان می‌رود که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ایالتی کلیدی محسوب شود. ترامپ در سخنانش از کشورهای بسیاری از جمله ژاپن، آلمان، عربستان و ایران انتقاد کرد.

ترامپ با بیان اینکه به تجارت آزاد اعتقاد دارد اما این روند باید منصفانه باشد، گفت: برای این منظور باید افراد باهوشی را در کنار خودتان داشته باشید. می‌خواهم توافق‌های خوبی انجام دهم و اصلا اهمیتی ندارد که شما به آن چه می‌گویید. نمی‌خواهم چین فولاد خود را با قیمت کمتر از هزینه تمام شده وارد کشورمان کند. آنها دارند دامپینگ می‌کنند. آنها در حال سرقت مالکیت معنوی هستند. من اگر رئیس‌جمهور شوم، تمام این اقدامات تبعات دارد.

ترامپ با درخواست از مردم برای حضور گسترده در انتخابات افزود: اگر آنها درست رفتار نکنند، مالیات از آنها می‌گیریم. آنها (چینی‌ها) از ما مالیات می‌گیرند اما ما هیچ کاری نمی‌کنیم. این یک خیابان یک‌طرفه است. اگر در انتخابات نوامبر شما درست انتخاب کنید، شرایط تغییر می‌کند. من روابط خوبی با چینی‌ها خواهم داشت و وارد توافق‌هایی می‌شوم که به نفع آمریکا باشد و اشتغال‌زایی کند. چینی‌ها هیچ احترامی برای اوباما قائل نیستند. آنها حتی کوچکترین احترامی هم به هیلاری نمی‌گذارند.
مرجع : ایسنا