به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۰۹۳۷۶
فستیوال لنزبورگاید یکی از معتبرترین فستیوال‌های است

اجرای علیرضا قربانی در سوییس

گروه اقتصادی: علیرضا قربانی و سامان صمیمی پس از پایان شب پنجم کنسرت «دخت‌ پری‌وار» عازم کشور «سوئیس» شدند.
اجرای علیرضا قربانی در سوییس
این دو هنرمند قرار است در فستیوال «لنزبورگاید» در شهر «زوریخ» روی صحنه بروند. فستیوالی که در آن، گروه‌های موسیقی کلاسیک و فولک از نقاط مختلف دنیا حضور دارند. در دعوتنامه‌ای که از سوی «روت زنگر» - مدیر فستیوال لنزبورگاید - برای علیرضا قربانی، سامان صمیمی و میلاد محمدی ارسال شده، از آن‌ها با لفظ «سه موزیسین شگفت‌انگیز جمهوی اسلامی ایران» یاد شده است. قربانی، صمیمی و گروه آن‌ها 14 ماه ژوئن برابر با 25 خردادماه برنامه‌ی خود را اجرا خواهند کرد.

علیرضا قربانی سپس به ایران بازمی‌گردد تا آخرین شب کنسرت «دخت پری‌وار» در ماه خرداد را روی صحنه ببرد و برای چهارمین تمدید این برنامه آماده شود. چندی پیش، این کنسرت برای روز 18 تیرماه تمدید و فروش بلیت آن آغاز شد. فستیوال موسیقی «لنزبورگاید» یکی از معتبرترین فستیوال‌های اروپا است که در آن، گروه‌های مختلفی از آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا شرکت می‌کنند. علیرضا قربانی و سامان صمیمی هم همراه آنسامبل ایرانی و با قطعات آلبوم «سودایی» در «لنزبورگاید» روی صحنه خواهند رفت.

سامان صمیمی درباره اجرای زوریخ گفت: قطعاتی که در فستیوال «لنزبورگاید» اجرا می‌کنیم از آلبوم ‌«سودایی» است که دو سال قبل در فرانسه و از سوی شرکت «اکورد کریسز» منتشر شد. بخشی از برنامه هم ساز و آواز بداهه خواهد بود که گاهی نسبت به اتفاقات روی صحنه تغییر می‌کند؛ ولی قطعات اصلی از آلبوم «سودایی» خواهد بود. همان گروهی که در تور اروپا آلبوم «سودایی» حضور داشتند، در این فستیوال هم روی صحنه می‌روند. البته دو کار را به رپرتوار اضافه کرده‌ام که فضای متفاوتی دارند و اگر قسمت باشد در آلبوم بعدی منتشر خواهند شد. این دو اثر تفاوت رپرتوار ما نسبت به کنسرت‌هایی است که با آلبوم «سودایی» در اروپا داشتیم.

آهنگساز آلبوم «سودایی» جزییات فستیوال «لنزبورگاید» را این‌گونه توضیح داد: در فستیوال «لنزبورگاید» به‌جز گروه‌های اروپایی و منطقه‌ی اسکاندیناوی، هنرمندان و گروه‌های مختلف از آفریقا و آمریکای جنوبی هم در آن حضور دارند. عنوان آن هم فستیوالی برای موسیقی کلاسیک و فولک است. هر گروهی که در این فستیوال شرکت می‌کند اساسا یک اتفاق خاص را رقم خواهد زد. ما هم پس از انتشار آلبوم «سودایی» به این فستیوال دعوت نشده بودیم، ولی خوشحالم که در این فستیوال هم روی صحنه می‌رویم.

مرجع : ایسنا