به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۰۹۴۳۰

نوبخت یک عذرخواهی دیگر هم بکند/طنز

گروه سیاسی:رضا ساکی در بخش طنز ایسنا نوشت:
آمریکای بی‌تربیت

این قدر که رسانه‌های ما درباره حادثه تیراندازی در آمریکا حرف زدند و برنامه ساختند و میزگرد کارشناسی برگزار کردند اگر برای یکی از مشکلات داخلی خودمان تلاش می‌کردند آن مشکل حل می‌شد. یعنی دیشب مجبور شدن بروم از پنجره توی کوچه را نگاه کنم تا مطمئن بشوم در ایران زندگی می‌کنم نه در آمریکا.

عذرخواهی پشت عذرخواهی

وزیر راه‌و‌شهرسازی در مجلس: مسکن مهر طرح فاجعه‌آمیزی بود

آن وقت که قرار بود مسکن مهر شروع بشود کارشناسان یک‌صدا می‌گفتند مسکن مهر طرح فاجعه‌آمیزی است. بعد مردم رفتند اسم نوشتند و برخی خانه گرفتند و بی‌خانمان شدند و برخی خانه‌شان آماده نشد و بی‌خانمان شدند. حالا هم مسئولین فعلی با میراث قبلی این طوری تا می‌کنند و می‌گویند مسکن مهر طرح فاجعه‌آمیزی بود. البته آقای آخوندی یک بار گفته بود که من مسئول مسکن مهر نیستم. به نظرم آقای نوبخت یک عذرخواهی هم بابت مسکن مهر بکند جای دوری نمی‌رود. فاجعه‌سازان که عذر نخواستند؛ شما به صورت نمادین از طرف‌شان عذرخواهی کنید.

حیا کنید

رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد: ۲۳۰۰ زندانی مهریه در کشور داریم که یکی از آنها برای یک سکه‌ در زندان است! باز برخی اصرار دارند که بگویند «مهریه رو کی داده کی گرفته»، یعنی طرف برای ربع سکه برود زندان راضی می‌شوید؟

هوش ایرانی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی، ثبت سفارش برنج آزاد نیست، همچنین از آخرین روز تیرماه حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نخواهد شد.البته جناب وزیر می‌دانند ما یک بحثی داریم به نام مبادی. مبادی هم بر دو نوع است؛ ‌قانونی و غیرقانونی، که فکر و هوش ایرانی از هر دو طریق، چون گذشته بالاخره راهی برای وارد کردن برنج خارجی مزخرف به کشور پیدا می‌‌کند.

حامی را باش

از برنج گفتیم این را هم بگوییم که حناق نشود. حامی مالی سریال برادر که از شبکه دو پخش می‌شود یک شرکت واردکننده برنج خارجی است. داستان سریال اما توجه به برنج ایرانی و حمایت از برنج‌کاران ایرانی است.

مست؟

وزارت بهداشت همچنان از قلیان‌های شیشه‌ای و تریاکی در قلیان‌فروشی‌ها خبر می‌دهد و ملت همچنان قلیان می‌کشند و قلیان‌فروشی‌ها روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند. چند روز پیش در خیابان رودکی دیدم روی شیشه یک قلیان‌فروشی نوشته است: ورود افراد مست و زیر هجده سال ممنوع است! حالا زیر هجده سال را می‌شود با دیدن کارت ملی تشخیص داد اما مستی را چگونه مشخص می‌کنند؟ یعنی می‌گویند ها کن؟ اصلا مگر در کشور مست داریم خدای‌نکرده؟ مست هم اگر باشد مست خدمت به مردم است نه مست در خیانت مردم.

باقی بقای‌تان