به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۰۹۵۴۲
پاسخ علي جنتي به اظهارات محسني‌اژه‌اي:

آیا حذف «کمانچه» پیشگیری از وقوع جرم است؟

آیا حذف «کمانچه» پیشگیری از وقوع جرم است؟
گروه فرهنگي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه تنها ۹ کنسرت از ۳۰۰ کنسرت لغو شده و گاهی اجتماع برخی افراد تبدیل به جرم می شود گفت: در سال جاری تنها ۹ کنسرت لغو شده و تعداد کنسرت‌های لغو شده بیشتر از این رقم است. در ضمن لغو این کنسرت‌ها هیچ دلیل امنیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری موج، علي جنتی لغو کنسرت کلهر در نیشابور را مثال زد و اظهار داشت: در نیشابور، کنسرت آقای کلهر که خواننده و آواز خوان هم ندارد خودش کمانچه می‌نوازد و تنها همراه با یک نوازنده دیگر برنامه اجرا می‌کند، لغو شد و آقای دادستان اعلام کرده که به‎منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. این برخورد با شهرام ناظری هم صورت گرفت. این کجايش اشکال دارد؟

وزیر ارشاد گفت: وزارت ارشاد تعهد داده است و ما ملزم به رعایت اصول هستیم و در صدور مجوز برگزاری کنسرت و فرستادن آن‌ها به شهرستان‌ها با حساسیت بالایی عمل می‌کنیم. قطعا ما برای برگزاری کنسرت در برخی از شهرستان‌ها به گروه‌های پاپ مجوز نمی‌دهیم و بیشتر گروه‌های موسیقی سنتی می‌فرستیم و بر نوع رفتارها و حرکاتی که طرفداران انجام می‌دهند، مراقبت داریم که مشکلی پیدا نشود.

جنتی همچنین به لغو کنسرت‌ها در استان خراسان اشاره کرد و گفت: استان خراسان وضعیت خاصی دارد تا جایی‌که به آقای قربانی هم اجازه برگزاری کنسرت در مشهد، چناران و گلبهار را ندادند؛ اگر آقای قربانی هم نتوانیم تحمل کنیم چه کسی را می‌خواهیم تحمل کنیم؟ وزیر ارشاد ادامه داد: به نظر من باید در برخورد با برگزاری کنسرت‌‎ها تجدیدنظر شود و اجازه دهند تا کنسرت‌هایی که ما با رعایت شیوه‌نامه و اصول وزارت ارشاد به آن‌ها مجوز می‌دهیم، برگزار شوند، و در صورت بروز مشکل، مسئولیت آن بر عهده وزارت ارشاد است و ما باید پاسخگو باشیم.