به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۰۹۹۴۹

پدر داماد احمدی‌نژاد: پدر عروسم می‌آید

گروه سیاسی-رسانه ها: پدر داماد خبر از آمدن پدر عروس می‌دهد. بالاخره فامیل از هم بی‌خبر نمی‌مانند حتی اگر رابطه‌ها قطع یا حداقلی باشد، کوچک‌ترین حرف درِ گوشی و پچ‌پچه‌ای دهان‌به‌دهان می‌چرخد و به گوش همه می‌رسد.
پدر داماد احمدی‌نژاد: پدر عروسم می‌آید
احمد خورشیدی پدر مهدی خورشیدی، داماد احمدی‌نژاد که زمانی حامی سفت و سخت او بود و بعد از مدتی رابطه‌اش با پدر عروسش شکراب شد، از رفت‌وآمد‌های برخی چهره‌های شاخص اصولگرایان به دفتر احمدی‌نژاد خبر داده است. او نه‌تنها از احتمال کاندیداتوری رئیس پیشین دولت می‌گوید، بلکه معتقد است امکان تکرار وضعیت سال ٨٤ هم محتمل است: «روحانی و احمدی‌نژاد به دور دوم می‌روند و نهایتا احمدی‌نژاد پیروز میدان می‌شود. پازل سال ٨٤ به‌نوعی در حال تکرار است، منتها آدم‌ها ممکن است تغییر کنند. آن زمان آقای هاشمی بود و الان آقای روحانی است، هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر عملیاتی می‌شود و خانه‌ها پر می‌شود». احمد خورشیدی ١٢ سال قبل و به هنگام شهرداری احمدی‌نژاد دست مهدی را گرفت و به ساختمان بهشت برد... تا دختر شهردار را برای پسرش که دانشجوی پزشکی عمومی بود خواستگاری کند. واسطه این آشنایی، مسعود زریبافان دوست مشترک هر دو بود. مهدی خورشیدی سه سال قبل گفته بود: «آقای احمدی‌نژاد و پدر من از زمان کردستان یک رفاقت قدیمی داشتند؛ اما خب با آقای زریبافان صمیمی‌تر بودند. ایشان زمانی که در شورای شهر بودند پیشنهاد این وصلت را دادند».

رابطه خانواده عروس و داماد اما چند سال بعد تحت‌تأثیر حواشی‌ای قرار گرفت که برای رئیس دولت نهم و دهم پیدا شد تا جایی که پدر داماد رسما اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به احمدی‌نژاد رأی نمی‌دهد. احمد خورشیدی به روزنامه «اعتماد ملی» گفته بود: «بنده در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری طی مصاحبه‌ای که خبرنگار محترم روزنامه اعتماد ملی انجام داد به ‌عنوان یک شهروند اعلام داشتم که به آقای احمدی‌نژاد رأی نخواهم داد». او به‌صراحت گفته بود به محسن رضایی رأی می‌دهد. این باعث شد مهدی، گفته پدر را شخصی و به تحریک دیگران قلمداد کند. پدر که از واکنش فرزند حسابی برافروخته بود جوابیه‌ای داد و گفت: «بنده از فرزندم مهدی خورشیدی‌آزاد اعلام برائت می‌نمایم و فرزندی به نام مهدی ندارم». اما گذشت سال‌ها گویا از شدت و حدت اختلاف دو خانواده کاسته و رابطه‌ها ترمیم شده است.

از فحوای کلام خورشیذی چندان بوی انتقاد و اختلاف به مشام نمی‌رسد. پدر داماد احمدی‌نژاد درعین‌حال که می‌گوید حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد را بعید می‌داند؛ اما از مذاکرات برخی چهره‌های این جریان با رئیس‌جمهور سابق خبر می‌دهد. خورشیدی که مشخص است از منتقدان دولت روحانی است با اشاره به اینکه اکثریت مردم نظری کاملا منفی درباره عملکرد ایشان دارند، گفته است: «آقای روحانی به‌طور قطع در سال ٩٦ پیروز نخواهد بود». او باوجود اینکه تأیید کرده اصولگرایان چهره شاخصی ندارند که در انتخابات آینده روی آن سرمایه‌گذاری کنند، اما درعین‌حال امکان حمایت دوباره‌شان از احمدی‌نژاد را هم بعید دانسته است. بااین‌حال معتقد است برخی تمایل به کاندیداتوری او دارند: «خبرهایی هم ما شنیده‌ایم که ممکن است ارتباطات‌هایی ایجاد شود؛ برای نمونه نمایندگان مجلسی که در این دوره نیستند. خیلی از آنها ارتباط دارند و بعضی از اصولگرایان که قبلا کمتر می‌آمدند، الان بیشتر ارتباط دارند؛ ولی این را بگویم که افراد اثرگذار اصولگرا پیش‌قدم این موضوع شدند».

البته او معتقد است علت این نخواستن، خود احمدی‌نژاد است نه اصولگرایان: «بیشتر خود آقای احمدی‌نژاد؛ تفکر او این است که جناح خیلی نقشی ندارد و همه از جناح‌ها گذشته‌اند و همه این را می‌دانند، این یافته جدیدی نیست. درحال‌حاضر ایشان هیچ تصمیمی نگرفته و آن سخنرانی‌ها در راستای بازخوانی خط امام و انقلاب است که دو سال است دنبال می‌کند و هنوز تصمیمی برای آمدن نگرفته است».

خورشیدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به عملکرد ناخوشایند احمدی‌نژاد، جامعه تا چه اندازه از او استقبال خواهد کرد، گفته است: «مردم سه قسمت هستند؛ دسته اول، ١٠، ١٥ درصدی به‌صورت کامل موافق انقلاب هستند. ٢٠ درصد به‌طور کامل مخالف انقلاب هستند. ٧٠ درصد قشر خاکستری یا قشر متوسط هستند؛ در واقع این قشر بیشتر تعیین‌کننده‌اند. سال ٧٦ اینها از رئیس دولت اصلاحات شعار آزادی را پذیرفتند و به ایشان رأی دادند، سال ٨٤ شعار بهبود اقتصاد معیشت و عدالت را پذیرفتند و به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند و سال ٩٢ تنها سالی بود که نیمی از آنها به آقای روحانی رأی دادند و نیمی از آنها به رقیب او رأی دادند. من فکر می‌کنم، مردم در شعارهای آزادی‌خواهانه بیشتر حرف رئیس دولت اصلاحات و در شعارهای اقتصادی و معیشتی هم حرف احمدی‌نژاد را می‌پسندند. اگر فرض کنیم الان احمدی‌نژاد بیاید بگوید تولید و بهبود اقتصادی، مردم می‌پسندند. من این را دیدم و این کار اتفاق افتاده است، درست همان‌طور که مردم در حوزه آزادی‌خواهی، رئیس دولت اصلاحات را می‌پسندند. بحث دوقطبی برجامیان و غیربرجامیان دیگر تمام شد و این اصلا مطرح نیست. در انتخابات آینده، دوقطبی معیشت و ضدمعیشت به وجود می‌آید. اگر آقای احمدی‌نژاد قانع شود که بیاید، من فکر می‌کنم رأی خوبی دارد، یا در مرحله اول یا در مرحله دوم پیروز می‌شود».

بیماری مشایی
خورشیدی درباره یک رابطه خانوادگی - سیاسی دیگر هم صحبت کرده است. رابطه مرد پرحاشیه‌ای که دخترش همسر پسر محمود احمدی‌نژاد است. او درباره اسفندیار رحیم‌مشایی هم گفته است: «رابطه خانوادگی که دارند اما آقای مشایی براساس اخبار موثقی که من دارم یک ناراحتی شدید چشمی پیدا کرده‌اند. پزشک گفته است که ایشان نباید دچار استرس شود و دیگر در فضای سیاسی نیستند. الان آقای مشایی در دفتر ولنجک هم نیست و دنبال این مسائل سیاسی هم نیستند و کارهای تحقیقی و پژوهشی را انجام می‌دهد».
مرجع : روزنامه شرق