به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۰۹۹۷۸
طلایی‌ترین وزیر، ظریف است اما باید مجسمه طلایی مقتدایی را بسازند

سخنان جالب استاندار شوخ‌طبع در مراسم تودیعش

تردد اروندی‌ها در خوزستان قانونی است
گروه سیاسی: استاندار سابق خوزستان در مراسم تودیع خود با اشاره به اینکه بازنشسته نشده است، گفت: پدرخوانده هایی که اژدهاهای اقتصادی استان بودند یک سال و نیم است بیخ گوش رییس‌جمهور زمزمه می‌کردند، پا روی گردن این اژدهاها گذاشتم.
سخنان جالب استاندار شوخ‌طبع در مراسم تودیعش
عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در مراسم تودیع خود با حضور قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و استان را بسازیم. شعار و دعوا، قطعا راه به جایی نمی برد. وی بیان کرد: امام خمینی (ره) از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ به رژیم سابق با آن همه خرابکاری فرصت داد که بساطش را جمع کند ولی به من فقط ۱۰ دقیقه فرصت دادند.

استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه لازم است چند خبر به مردم بدهم، افزود: برای تردد خودروهای پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تاکنون ۶ نوبت به دادگاه رفته ام و کسی که از قانون سر رشته ای ندارد مسبب این کار است ولی هر بار تبرئه شدم. اولین قاضی شعبه یکم دادسرا حکم بر برائت و منع تعقیب داد و باز هم نظر دادند برای بازنگری بعد به شعبه ۱۱ ارجاع دادند و باز هم مجددا منع تعقیب زدند، تمام کسانی که در سیستم اجرایی و بازرسی هستند بدانند که تردد خودروهای پلاک اروند قانونی است و دیوان عدالت اداری هم به استناد قانون حق ورود به آن را ندارد.

مقتدایی ادامه داد: طرح توسعه پایدار استان خوزستان که مصوب شورای عالی امنیت کشور است این اختیار را داده است که در خصوص تردد خودروهای اروندی تصمیم گیری کنم. هیچ مسئولی حق ندارد برای خارج از محدوده خود نسخه بپیچد و هیچ منطقه آزادی نباید خودش را با خوزستان مقایسه کند و طرح توسعه پایدار همه جانبه برای خوزستان تعریف کردند که فقط این استان آن طرح را دارد. وی بیان کرد: مبادلات مرزی هم باعث شد که با دخالت وزیر صنعت، دادگاهی شویم. در دادگاه گفتند این حق استاندار است و کار شما در راستای فرمایشات رهبری است و شما کار مطلوبی انجام داده اید.

بازنشسته نشدم
مقتدایی با اینکه برخلاف نظر وزارت کشور من بازنشسته نشده ام، گفت: من یک آذر بازنشسته می شوم و اینکه گفتند بازنشسته شده است، صحت ندارد. گفتم هفت ماه مرخصی دارم و اگر قصد دارید اقدام کنید ولی به جای وزیر کشور، یک وزیر دیگر روی نامه من اقدام کرد. استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه برکناری من توسط شخص رئیس جمهور صورت گرفت، بیان کرد: وزیر کشور ۳۰ ماه از من حمایت کرد و به هیچ وجه بحث برکناری من توسط ایشان صورت نگرفت. من بهترین خدمات را از سوی دولت در خوزستان اجرا کردم و بهترین نمونه آن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان است که برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اگر در مسائل خارجی بهترین فرد ظریف است من هم می گویم باید مجسمه من را از طلا بسازند و نصب کنند چون اقدامات من برای خدمت به مردم بوده است. مقتدایی با بیان اینکه اگر من چهار حکم جابه جایی زدم، در استان هایی ۱۰ حکم صادر شد ، بیان کرد: نه استعفا دادم، نه قهر کردم، نه بازنشسته ام و برای همین هم به عنوان یک «متخصص سزارین سیاسی» کاری کردم که استان خوزستان به عنوان مادری مظلوم دچار مشکل نشود و بچه هم خیلی زود به دنیا بیایند.

عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان (در دولت‌های خاتمی و روحانی) امروز طی مراسمی به صورت رسمی تودیع شد و غلامرضا شریعتی بجای وی استاندار شد. مقتدایی که به شوخ طبعی معروف است در سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه، صحبت‌های جالبی داشت که چکیده آن را می خوانید:

* امروز می خواهم به همه تان حال بدهم و به دکتر شریعتی هم گفته‌ام که همیشه کنار شما خواهم بود و استانداری را بدون مقتدایی نخواهید دید!

* خدا رحمت کند امام خمینی را که در فاصله ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن حدود ۱۰ روز به شاه فرصت داد تا خود را جمع و جور کند اما به مقتدایی ۱۰ ساعت هم مهلت ندادند.

* خبر خوش در مورد خودروهای اروندی این است که ۶ بار مرا دادگاه بردند در مورد خودروهای اروندی و ۵ نهاد ما را بردند. آخرش در دادگاه رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت قاضی گفت شما قانون را فراتر از آن اجرا کرده ای. گفتم اموال را به اسم زن و بچه کنم تا مصادره نشده اند! دیروز با قاضی تماس گرفتم و عنوان کرد پرونده ۱۵ روز است مختومه شده و منع تعقیب صادر شده است. هیچ کس دیگر حق ورود به این بحث امنیتی را ندارد. قاضی دوم مستند دیگری خواست و دادم. وی گفت : اگر اجرا نمی کردی شما را محاکمه می کردم.

* هیچ منطقه آزاد و شهر و استانی نمی تواند خود را با خوزستان و منطقه آزاد اروند مقایسه کند.

* مقتدایی از وزیر صنعت و معدن و تجارت در مورد پرونده سازی برای خود در مورد بازارچه های مرزی گلایه کرد.

* مقتدایی به مجری گفت: چقدر از وقتم مانده؟ مجری گفت : ۵ دقیقه. و مقتدایی گفت: خیلی خوش غیرتی! که آیت الله جزایری گفت وقت سخنرانی من هم برای شما که با تشویق حضار مواجه شد.

* یا مدعی العموم موضوعات را حل کند یا اینکه علاجش ۴ تا اتوبوس است. آنها را ببرید تهران و خانه مسوولین را پیدا کنید و شیشه های خانه هایشان را بشکنید!

* من یکم آذر بازنشسته می شدم و موضوع بازنشستگی نیست. از مجلس با رییس جمهور کار کردم. متوجه شدم موضوع برکناری من از طرف شخص آقای روحانی ست و با ایشان اختلاف استراتژیک دارم. همچنین موضوع از طرف یکی از وزرا و نیز دفتر وی آب می خورد.

* وزیر کشور هیچ مطلبی در مورد حتا تغییرات آخر کار هم به من نگفت و متوجه شدم موضوع برکناری من از طرف خود آقای رییس جمهور است.

* پدرخوانده هایی که اژدهاهای اقتصادی استان بودند یک سال و نیم است بیخ گوش رییس جمهور زمزمه می کردند. پا روی گردن این اژدهاها گذاشتم. مقتدایی خیلی از جاهایش بسته است از جمله جیب هایش و آقای قاضی سراج نیز وقتی درباره تخلفات من صحبت کرد گفت استاندار پاکدست! جالب است که شهرهای همین پدرخوانده ها از خراب ترین شهرهای خوزستان است. خودتان بگردید و پیدا کنید چه کسانی هستند.

* مقتدایی به شریعتی نماینده سابق بهبهان گفت: تو اگر زبل بودی رای می آوردی. شما اگر بچه بهبهان هستی من بچه آبادانم!

* در دوره آقای خاتمی یک وزیری ۱۱ روز آمد پشت خطم و جوابش را ندادم . یکی از وزرا به نقل از یکی از دوست های مشترک پیغام فرستاد که شما در جمع نمایندگان سابق به من گفته ای نامرد! به او گفتم دور از شان من است که چنین حرفی بزنم لیکن شما مشخصات نامردی را داری!

* در کتاب خاطراتم مسایل برکناری خود را می گویم و در این چهل روز ۴ فصل آن را نوشته ام . آقای روحانی را به عنوان “حسن کلید ساز” می شناسند لیکن برخی قفل ها در کشور زنگ زده است و نیاز به “حسن قفل بر” دارد!

* هر خرابی را می شود درست کرد الا ذات خراب. همیشه محکم ترین سنگ ها را از کسانی می خوری که برایشان سنگ تمام گذاشته ای!

* مقتدایی موقع نشستن و ترک کردن تریبون ، با شیخ مجید ناصری نماینده شادگان روبوسی کرد و گفت: بدون سفره و ولیمه با ایشان صلح کردم!

* مقتدایی گفت: مدیران بهبهانی بعدازظهر جمع شوند و بروند خیاط برای شریعتی چند دست کت و شلوار مدیریتی بدوزند!

* طلایی‌ترین وزیر دولت روحانی ظریف است اما به لحاظ اجرایی باید مجسمه طلایی مقتدایی را بسازند و جلوی هیات دولت بگذارند تا هر وقت وارد می شوند به لحاظ اجرایی کلاه از سر بردارند!

* انشاالله بار دیگر به استانداری خوزستان برمی گردم.