به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۳ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۱۱۰۰۳۹
خداحافظی تلخ زلاتان

پیروزی بلژیک، حذف سوئد، شكست ايتاليا

گروه ورزشي: بلژیک توانست با برتری یک بر صفر برابر سوئد به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی یورو 2016 شود.
پیروزی بلژیک، حذف سوئد، شكست ايتاليا
به گزارش ایسنا، دو تیم بلژیک و سوئد در سومین دیدار خود در مرحله گروهی یورو برابر هم به میدان رفتند. دیداری که تساوی نیز به درد سوئد نمی خورد و این تیم امیدوار بود بتواند با برتری در این بازی به عنوان تیم دوم یا سوم راهی مرحله بعد شوند. دو تیم در این دیدار نتوانستند موقعیت مهمی روی دروازه هم ایجاد کنند و بازی دو تیم بسیار پربرخورد دنبال شد جایی که داور به چند بازیکن از هر دو تیم کارت زرد داد. بلژیک در دقیقه 6 بازی به وسیله ویتسل موقعیت خوبی داشت ولی قدر این موقعیت را ندانست و این فرصت از بین رفت.

همچنین در دقیقه 25 بازی هازارد موقعیت خوبی را از پشت محوطه جریمه برای دی بروینه آماده کرد که این بازیکن قدر این فرصت را ندانست و نتوانست گلزنی کند. در نیمه دوم نیز دو تیم بازی متعادی به نمایش گذاشتند. در اولین صحنه داور گل زلاتان را مردود اعلام کرد و عنوان کرد این بازیکن با خطا توپ را وارد دروازه کرده است. در دقیقه 72 روملو لوکاکو نتوانست دروازه سوئد را باز کند و موقعیت گل خوبی را از دست داد تا بازی همچنان بدون گل باشد. با این حال پاس هازارد برای ناینگولان باعث شد تا این بازیکن به زیبایی دروازه سوئد را باز کند و این دیدار با برتری یک بر صفر بلژیک به پایان رسید.

برتری ایرلند برابر ایتالیا
ایرلند با یک گل ایتالیا را در روز آخر مرحله گروهی شکست داد. دو تیم ایتالیا و ایرلند در سومین دیدار خود در یورو در حالی برابر هم به میدان رفتند که خیال ایتالیا بابت سرگروهی راحت بود و در این بازی از چندین بازیکن نیمکت نشین خود استفاده کرد. ایرلندی ها برای زدن گل تلاش زیادی کردند و موقعیت های خوبی برای گل زنی داشتند که شوت شین لانگ راهی به دروازه ایتالیایی ها نداشت.

در دقیقه 22 فرار زاتزا از سمت چپ می رفت تا خطر جدی برای ایرلند ایجاد کند که با هوشیاری درو.ازه بان ایرلند این فرصت نیز از دست رفت. ایرلندی ها البته چندین خطر نصفه و نیمه روی دروازه ایتالیا ایجاد کردند ولی نتوانستند توپ را به تور دروازه ایتالیا برساند. در اواخر نیمه نخست نیز شوت ایموبیله با فاصله کمی به بیرون رفت و بعد از آن صحنه بحث برانگیزی در محوطه جریمه ایتالیا رخ داد جایی که ایرلندی ها معتقد بودند داور پنالتی آنها را نگرفته است.

در نیمه دوم نیز دو تیم بازی متعادی به نمایش گذاشتند و این ایرلند بود که باز هم مانند نیمه نخست بازی نسبتا برتری به نمایش گذاشت. سانترهای خطرناک و شوت های از راه دور ایرلندی ها را سالواتوره سیریگو که در غیاب بوفون نمایش خوبی از خود ارائه داده است، به خوبی دفع کرد. در دقیقه 77 ضربه اینسینیه به دیرک دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت تا دروازه ایرلند بسته بماند. در نهایت برادی در دقیقه 85 توانست روی یک ضربه سر دروازه ایتالیا را باز کرد تا هواداران ایرلندی در ورزشگاه سر از پای نشناسند.

جدول نهايي گروه E  
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز  
1 بلژیک 3 2 0 1 4 2 2 6
2 ایتالیا 3 2 0 1 3 1 2 6
3 جمهوری ایرلند 3 1 1 1 2 4 -2 4
4 سوئد 3 0 1 2 1 3 -2 1