به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۴ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۱۱۰۰۵۵

درگیری با داعش در داخل شهر منبج

گروه بين‌الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای دموکراتیک سوریه روز پنجشنبه برای اولین با عناصر تروریستی داعش در داخل شهر راهبردی منبج در شمال حلب درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ عملیات نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از ائتلاف نیروهای کرد و عرب برای آزاد سازی شهر منبج از اواخر ماه مه آغاز شد و این شهر راهبردی واقع در مجاورت مرزهای شمالی سوریه با ترکیه از چند روز پیش در محاصره کامل این نیروها قرار دارد. شهر منبج آخرین نقطه ارتباطی عناصر تروریستی داعش در مناطق شمال سوریه با مرز ترکیه به شمار می رود و با اشغال این شهر ارتباط تروریست داعش با مرزهای ترکیه قطع خواهد شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن لندن است، تاکید کرد درگیریهای شدید نیروهای دموکراتیک سوریه با عناصر داعش در بخش های عرب نشین شهر منبج ادامه دارد. نیروهای دموکراتیک سوریه با ادامه پیشروی خود به داخل شهر منبج توانستند منطقه ای بین دو میدان الکتاب و الشریعه در فاصله دو کیلومتری مرکز این شهر را تحت کنترل خود درآورند.

در همین حال، یک مسئول نظامی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا نیز گفت درگیریها بین نیروهای دموکراتیک سوریه و عناصر داعش در اطراف شهر منبج و نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه ادامه دارد. ژنرال انگلیسی داگ چالمرز از فرماندهان ائتلاف گفت بر اساس آخرین گزارشهای رسیده از شمال حلب، نیروهای دموکراتیک سوریه نزدیک مرزها و برخی مناطق اطراف شهر منبج (نه داخل شهر) حضور دارند.

نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب از اواخر ماه گذشته عملیات گسترده در شهر منبج را آغاز کردند. درصورت آزادسازی شهر راهبردی منبج در شمال حلب، راه ارتباطی اصلی عناصر تروریستی داعش به خارج قطع خواهد شد و پس از آن شرایط برای حمله به شهر رقه پایگاه و مقر اصلی این گروه در سوریه فراهم خواهد شد.