به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۱۰۰۶۵

"ژله" غیرقانونی به جای "قلیان"

گروه جامعه: برخی سفره‌خانه‌ها یا قهوه‌خانه‌های سنتیِ بدون پروانه کسب که مجوز ارائه قلیان به مشتریان را ندارند در فاکتور خرید ارائه شده هنگام اخذ وجه به جای آوردن نام "قلیان" و قیمت آن، عبارت "ژله" را درج می‌کنند.
"ژله" غیرقانونی به جای "قلیان"
سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های دارای مجوز می‌توانند به مشتری قلیان عرضه کنند و هیچ مشکلی در این زمینه ندارند، اما اخیرا مواردی گزارش شده که برخی قهوه‌خانه‌ها یا سفره‌خانه‌های سنتی هنگام ارائه فاکتور خرید به مشتریان به جای قلیان عبارت "ژله" را درج می‌کنند.

محسن نظری - رییس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که اگر در سفره‌خانه یا قهوه‌خانه‌ای قلیان سرویس داده می‌شود باید به صورت مستقیم نام آن در فاکتور خرید به مشتری عرضه شود، گفت: سفره‌خانه های سنتی یا قهوه‌خانه‌ها نمی‌توانند نام دیگری را به جای قلیان در فاکتور خرید به مشتری عرضه کنند و اگر چنین اقدامی صورت گیرد به احتمال فراوان مربوط به واحدهای بدون پروانه کسب است که مجوز ندارند.

وی با بیان این‌که مردم در صورت مشاهده چنین مسائلی می‌توانند شکایت خود را گزارش دهند، اظهار کرد: علاوه بر مردم، بازرسان اتحادیه، اصناف و تعزیرات حکومتی در این زمینه ورود می‌کنند و اگر شاهد مساله‌ای باشند با آن برخورد خواهند کرد.

رییس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی همچنین درباره‌ این‌که در برخی سفره‌خانه‌ها یا قهوه‌خانه‌ها شاهد این هستیم که به جای نام قلیان عبارتی به نام "ژله " یا موارد این چنینی در فاکتور خرید به مشتری ارائه می‌شود، گفت: چنین مساله‌ای غیرقانونی است و توسط واحدهای غیرمجاز انجام می‌شود که در صورت ارائه‌ گزارش یا مشاهده آن برخوردهای لازم صورت می‌گیرد، سرویس دهندگان نیز باید دقیقا آن چه را که به مشتری می فروشند به صورت مستقیم در فاکتور فروش خود درج کنند.
مرجع : ایسنا