به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۱۰۱۱۰

لطیفه‌های ایرانی درباره نتیجه رفراندم بریتانیا!

گروه فرهنگی: درپی رأی 52درصدی مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در قبال 48 درصدی که به ماندن و ادامه عضویت رأی دادند،کاربران خوش ذوق ایرانی شبکه های اجتماعی در همان ساعات اولیه از این سوژه لطیفه ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده اند.
لطیفه هایی که از یک سو نشان دهنده قریحه ایرانیان است و ازجانب دیگر ازنگاه و تحلیل و علاقه سیاسی هم میهنان خصوصا جوانان حکایت می کند. بیش از همه این لطیفه منتشر شده که پس از اعلام نتیجه (رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) ترکیه گفته است:
 
« من بیام؟! من بیام؟!» - اشاره ای طعنه آمیز به سال ها تلاش و آرزوی دولت های مختلف در ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپایی که هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
لطیفه دیگر هم این است: 
« با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پیش بینی محمود احمدی نژاد محقق شد! او در دوران ریاست جمهوری و در سفر استانی به همدان گفته بود: کشور انگلیس، یک جزیره کوچولوست در غرب آفریقا! و حالا که از اتحادیه اروپایی می خواهند خارج شوند لابد می روند به غرب آفریقا!»
 
در برخی از گروه‌های تلگرامی نیز جوان‌ترها این پیام را گذاشته‌اند: « نمی‌شود ما هم از خاورمیانه خارج شویم؟!» - با توجه به جنگ و ناآرامی پیوسته در منطقه. 
اعلام استعفای کامرون (نخست وزیر بریتانیا) که خواستار ماندن در اتحادیه اروپا بود نیز اسباب شگفتی و لطیفه سازی شده و پرسیده اند: «یعنی واقعا رأی مردم این قدر اهمیت دارد؟!»