به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۱۰۱۳۸

عرضه نوت ۷ تنها با نمایشگر خمیده

گروه فناوری: تقریبا یک ماه تا رونمایی از سامسونگ گلکسی نوت ۷ باقی مانده و بسیاری از ویژگی‌های احتمالی آن مشخص شده است. حتی شماره مدل این پرچمدار نیز مشخص شده است. اما یکی از بزرگترین پرسش‌ها درباره این گوشی کماکان بی‌پاسخ مانده! آیا گلکسی نوت ۷ با نمایشگر تخت و نیز عرضه می‌شود؟!
عرضه نوت ۷ تنها با نمایشگر خمیده
پیش از این اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع منتشر شده بود و پاسخ به این پرسش بین مثبت و منفی در نوسان بود. ولی حالا اخبار حاکی از آن است که سامسونگ استراتژی خود را تغییر داده و به طور جدی، فقط به نسخه با نمایشگر خمیده فکر می‌کند. سامسونگ استراتژی خود را تغییر داده و سودآوری را در مرکز توجه خود قرار داده است. ارایه نسخه خمیده با این استراتژی سامسونگ سازگار است. این کار نه تنها به سامسونگ اجازه می‌دهد که سود کلی خود را افزایش دهد، بلکه می‌تواند جدیدترین ایده خود را به رخ رقبای خود بکشد.
 
شاید بزرگترین سود این کار برای سامسونگ، بازاریابی باشد. امروزه تقریبا هر کسی می‌تواند اسمارت‌فون یا فبلت بسازد، با هر اندازه و کیفیت و قیمتی. حالا شما می‌توانید اسمارت‌فون‌های با قیمت مناسب و امکانات خوب پیدا کنید که تا دو سال پیش حتی نمی‌شد تصورش کرد. بنابراین اندازه نمایشگر و افزودن ویژگی‌های رنگارنگ چندان مشتریان را جذب نمی‌کند و یک اسمارت‌فون را از دیگر اسمارت‌فون‌ها متمایز نمی‌کند. یک محصول برای اینکه مشتریان را به دنبال خود بکشد، باید خلاقت و مهارت سازنده را نشان دهد. نمایشگر خمیده همچنین کاری را برای سامسونگ انجام می‌دهد. سامسونگ نیز به این امر واقف است و شعار « خمیده، تخت جدید است» را برای خود برگزیده است.
 
آمار نیز شاید تا حدودی برتری نسخه خمیده را نشان دهد. آمار فروش گوشی‌های S6 و S7 به وضوح نشان می‌دهد که نسخه‌های خمیده از اقبال بیشتری نزد کاربران برخوردار هستند. با توجه به هزبنه بالای نسخه‌های خمیده، سود سامسونگ افزایش می‌یابد. نسخه خمیده به ندرت در محصولات دیگر دیده می‌شود و شیوع آن، می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا پیام نوآوری و سخت‌افزاری که «فقط سامسونگ می‌تواند بسازد» را به کاربران برساند.
 
لبه خمیده نمایشگر می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. شما می‌توانید اخبار را دریافت کنید، میانبر برای اپلیکیشن‌ها بسازید یا با استفاده از آن، یادداشت بنویسید. از نظر زیباشناختی نیز این محصولات راحت‌تر در دست نگه داشته می‌شوند و می‌توان با آنها بهتر تماس گرفت. البته نمایشگر خمیده در نسخه جدید نوت، بسیار تکامل‌ یافته‌تر از مدل‌های پیشین است.  سامسونگ در ۱۲ مرداد از گلکسی نوت ۷ در نیویورک رونمایی می‌کند. باید منتظر بود و دید که آیا این قمار سامسونگ جواب می‌دهد یا نه؟!
مرجع : آی تی رسان