به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۵۳
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۴ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۱۰۱۴۱

ضرب و شتم دانشجوي دختر در اهواز


گروه جامعه: سایت محلی شوشان نوشت: دكتر اسماعيل ايدني رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز به همراه دكتر علي خدادادي قائم مقام رئيس دانشگاه و مديرعامل جمعيت هلال احمر استان، دكتر منصور آرزومند مشاور رئيس دانشگاه و رئيس اداره بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگوئي به شكايات دانشگاه، دكتر سلطاني رئيس بيمارستان رازي اهواز و مجتبي اوركي مدير روابط عمومي دانشگاه به عيادت دكتر نگين بابادي دانشجوي مقطع دستياري رشته بيهوشي دانشگاه رفتند تا ضمن عيادت و دلجوئي از وي، جزئيات بيشتر حادثه اتفاق افتاده در بخش ارتوپدي بيمارستان رازي را از وي جويا شوند.

دكتر ايدني در اين ديدار ضمن همدردي با دانشجوي مذكور و خانواده اش، گفت: مسلمأ اين اولين حادثه در تعرض به پزشكان و كادر درماني زحمتكش و ناديده انگاشتن تلاشها و زحمات آنان نبوده و آخرين نيز نخواهد بود. رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: متأسفانه فقر فرهنگي و تعصب هاي بيش از حد و غيرطبيعي كه چشم عقل و منطق برخي از همراهان بيماراني را كه بيمارشان به دلايل مختلف از جمله كهولت سن، شدت و پيچيدگي بيماري و حادثه و آسيب هاي وارده، جان خود را از دست مي دهد را مي بندد كه اين سبب از دست دادن كنترل و تعرض به كادر درماني بيمارستان ها و اعمال خشونت و تنش مي گردد.

رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور خطاب به خانواده دانشجوي پزشكي دانشگاه تصريح نمود: لازم است در مراجع قضايي هم از سوي شما و هم از سوي بيمارستان عليه افراد خاطي به دليل اخلال در نظم بيمارستان و ضرب و شتم كادر درماني شكايت مقتضي بعمل آيد تا مراجع مربوطه به اين مهم رسيدگي و پيگيري لازم را اعمال نمايند. گفتني است خانواده دانشجوي مذكور از اقدام رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز و هيئت همراه تقدير و حمايت هاي ايشان را مايه آرامش و دلگرمي عنوان نمودند.

به گزارش شوشان ، لازم به ذكر است بامداد چهارشنبه ٢ تيرماه ١٣٩٥، اعضای خانواده يك پيرمرد ٧٠ ساله كه بعلت شكستگي لگن با سابقه ديابت و فشار خون از ١١ روز قبل در بخش ارتوپدي بيمارستان رازي بستري شده بود و عليرغم تلاش كادر درماني به علت آمبولي ريه فوت نمود، پس از شنيدن خبر، با حمله به يكي از دانشجويان دختر دستياري بيهوشي كه بر بالين بيمار حضور داشت، وي را مورد ضرب و شتم خويش قرار دادند كه بلافاصله پس از اين اقدام با دخالت كادر حراست و پليس بيمارستان، ضاربان دستگير و بازداشت شدند. خوشبختانه آسيب هاي وارده ناشي از حمله به پزشك مذكور، جدي نبوده و وي تا حدودي از ناحيه چشم چپ، صورت و همچنين كمر آسيب ديده است.