به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۱۱۰۱۴۷
سیدحسن نصرالله:

پولمان از ايران مي‌رسد مثل موشك‌هايمان

گروه بين‌الملل: رهبر حزب‌الله لبنان، با بيان اينكه تمام منابع مالی حزب‌الله از ایران تامین می‌شود با اشاره به محدودیت‌های اخیر مالی علیه حزب‌الله لبنان گفت که این محدودیت‌ها تاثیری در وضعیت این گروه ندارد چون تمام منابع مالی حزب‌الله نه از بانک‌ها بلکه از سوی ایران تامین می‌شود.
پولمان از ايران مي‌رسد مثل موشك‌هايمان
سيدحسن نصرالله افزود: "این پول‌ها همان‌طور به دست ما می‌رسد که موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم." دبیرکل حزب الله لبنان عصر جمعه در مراسم ختم چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب الله به تعداد تلفات نیروهای حزب الله در حلب اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) تاکنون 26 نفر از نیروهای حزب الله شهید، یک نفر مفقود و یک نفر دیگر نیز اسیر شدند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: شواهد و اسنادی داریم که بیش از 617 تروریست از جمله ده‎ها سرکرده و فرمانده گروه‌های تروریستی از ابتدای ژوئن در حلب کشته شدند. نصرالله گفت: ما در سوریه در سکوت مبارزه می کنیم و هر روز تعداد کشته های داعش و اسرا را اعلام نمی کنیم. میزان تلفات عناصر تروریستی در سوریه نشان می دهد که با هدف خود در رسیدن به پیروزی بسیار فاصله دارند.

وی با بیان اینکه یک جنگ حقیقی و استراتژیکی بزرگ در حلب وجود دارد، گفت: شرایط ایجاب می‌کند که در حلب حضور گسترده داشته باشیم، نه اینکه ضعیف باشیم و تسلیم اخبار کاذب و دروغین شویم. سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به تحولات بحرین و موضوع سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه که مقامات بحرینی علیه شیخ عیسی قاسم انجام دادند، اقدامی خطرناک است.

وی افزود: همه اعتراضاتی که مردم بحرین مسالمت آمیز به دور از خشونت بر مبنای قوانین انسانی و اخلاقی و بین المللی است، این در حالی است که آل خلیفه به حذف تعداد زیادی از علما و مراجع دینی اقدام و تلاش می کند درخواست مخالفان برای مذاکره و گفتگو را رد کند. نصرالله تاکید کرد که ممنوعیت گفتگو میان بحرینی ها و ندادن حق و حقوق به بحرینی ها از تصمیمات آل سعود است، از همین روی می بینیم که مردم عربستان هیچ گونه مشارکت سیاسی در کشورشان ندارند؛ چرا که اگر گفتگوی ملی در بحرین اجرا شود و نتیجه دهد، باید در عربستان هم اجرایی شود.