به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۱۰۱۹۱

فروش 4 گنجشک مرده به قیمت 4 میلیون!

گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد 95 درصد افرادی که به رمال‌ها مراجعه می‌کنند، خانم هستند و همین امر باعث شده تا زمینه سوء استفاده از آنان فراهم شود.
سرهنگ ستار خسروی گفت: یکی از رمال‌هایی که امسال دستگیر شده به قدری در کارش حرفه‌ای بود که در بازرسی از منزل وی چهار دستگاه پوز به همراه یک دفتر حاوی اطلاعات شخصی چند هزار مشتری به دست آمد.

وی ادامه داد: این شخص از خانواده‌ای که کودک سرطانی داشتند، توانسته بود بابت درمان بیماری کودک مبلغ سه میلیارد ریال از این خانواده کلاهبرداری کند و علاوه بر این برای تعدادی از مشتریان زن خود نیز مزاحمت ایجاد می‌کرد.

این مقام انتظامی درخصوص رمالان گفت: این افراد بسیار خطرناک هستند به طوری که علاوه بر کلاهبرداری و تحصیل نامشروع، سوء استفاده‌های جنسی و مزاحمت برای مشتریان زن نیز از دیگر جرایمی است که در پرونده آنان دیده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص علت مراجعه به این افراد گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد 95 درصد افرادی که به رمال‌ها مراجعه می‌کنند، خانم هستند و همین امر باعث شده تا زمینه سوء استفاده از آنان توسط این عده نیز فراهم شود.

وی، بخت گشایی، پیداشدن اموال و اشیای گمشده یا به سرقت رفته، افزایش محبت همسر و نزدیکان، کاریابی و حل اختلافات خانوادگی را از مهمترین دلایل مراجعه به رمال‌ها و فالگیر‌ها دانست.

سرهنگ خسروی با بیان این که در سال 94 تعداد هشت رمال و در دوماهه امسال نیز دو ‌رمال و فالگیر حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند، گفت: همگی این افراد که بین 45 تا 70 سال هستند، معتاد به مواد مخدر، سابقه‌دار و تحصیلات آنان نیز زیر دیپلم است.

این مقام مسئول به یک نمونه عجیب از کار این رمال‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از این پرونده‌ها با فردی مواجه شدیم که به یکی از این رمال‌ها مراجعه کرده و برای این که دختر مورد علاقه‌اش با ازدواج با او موافقت کند، چهار گنجشک مرده را به مبلغ چهار میلیون تومان خریداری و به دستور او در کنار منزل وی آویزان کرده بود.‌ این کار نه تنها مشکل او را حل نکرده‌، بلکه اوضاعش را وخیم‌تر نیز کرده بود.
مرجع : میزان