به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۱۰۲۱۸
هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

شکست ملی‌پوشان ایران برابر صرب‌ها

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در ششمین و آخرین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی برابر صربستان صدرنشین این رقابت ها مغلوب شد.
به گزارش ایرنا، هفته دوم لیگ جهانی والیبال در گروه سوم سطح یک که از روز پنج شنبه سوم تیرماه در بلگرد با دیدار ایران و بلغارستان آغاز شده بود، امشب با مسابقه ایران و صربستان به پایان رسید. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه که ششمین دیدار آنان در لیگ جهانی امسال محسوب می شد، سه بر یک مغلوب صربستان صدرنشین این رقابت ها شدند. شاگردان لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست دوم 26 بر 24 به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 21 مغلوب صربستان شدند.

تیم ملی والیبال صربستان با کسب این پیروزی که ششمین برد متوالی آنان در لیگ جهانی امسال محسوب می شود، 18 امتیازی شدند و همانند هفته نخست با صدرنشینی در جدول 12 تیمی سطح یک به کار خود پایان دادند. سعید معروف، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد و مهدی مرندی بازیکنان شروع کننده تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه بودند. نیکولا گاربیچ سرمربی تیم ملی والیبال صربستان نیز در ابتدای این مسابقه از اوروش کواچِویچ، دراژن لوبوریچ، مارکو پودراشچانین، سرِچکو لیسیناک، میلوش نیکیچ، نیکلا یُوُویچ و نِوِن مایستروویچ به عنوان شروع کننده استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع شش دیدار خود در هفته های اول و دوم لیگ جهانی، دو پیروزی برابر آرژانتین و بلغارستان و چهار شکست مقابل برزیل (دو ناکامی)، آمریکا و صربستان به دست آورد و با کسب پنج امتیاز رتبه نهم جدول این رقابت ها را به خود اختصاص داد. تیم های برزیل و بلغارستان دیگر تیم های همگروه ایران در هفته دوم لیگ جهانی بودند که قبل از مسابقه ایران به مصاف هم رفتند و برزیل سه بر صفر به پیروزی رسید تا دیدارهای این گروه در هفته دوم لیگ جهانی به پایان رسیده باشد.

دومین روز رقابت دیگر تیم های سطح یک لیگ جهانی در هفته دوم، امروز در دو کشور لهستان و ایتالیا پیگیری شد که شاگردان خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی آرژانتین موفق به شکست فرانسه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها شدند. تیم ملی والیبال فرانسه در ست های اول و چهارم این دیدار با امتیازهای 25 بر 19 و 27 بر 25 به پیروزی رسید، اما در ست های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 23 و 15 بر 13 مغلوب آرژانتین شد، تا شاگردان خولیو ولاسکو به نخستین برد خود در این رقابت ها دست یابند.

در دیگر دیدار این رقابت ها و در شهر رم تیم های ملی والیبال آمریکا و استرالیا به مصاف یکدیگر رفتند. ملی پوشان آمریکا در ست نخست این مسابقه 25 بر 20 مغلوب استرالیا شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 23، 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا پنجمین برد خود را به دست آوردند.
جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و فرانسه در هفته سوم و پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال میزبان هستند که ملی پوشان کشورمان با تیم های صربستان، ایتالیا و آرژانتین مسابقه خواهند داد.