به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۱۰۴۶۱

اجرای آثار علیزاده به رهبری مازیار یونسی

گروه فرهنگی: ارکستر زهی «آیسو» ۱۷ و ۱۸ تیرماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود و قطعاتی از حسین علیزاده، پیمان یزدانیان و سیاوش لطفی اجرا می‌کند.
اجرای آثار علیزاده به رهبری مازیار یونسی
ارکستر «آیسو» به رهبری مازیار یونسی قرار است برای اولین بار دو قطعه پایکوبی و عصیان اثر حسین علیزاده را با نظارت وی اجرای ارکسترال کنند. البته در کنار این دو اثر؛ هورام اثری از سیاوش لطفى، سوئیت شش قسمتى کلکسیون چاى از پیمان یزدانیان و موسیقى فیلم پاداش سکوت اثری از پیمان یزدانیان اجرا می‌شود.ارکستر «آیسو» ۱۷ و ۱۸ تیرماه قرار است در قالب یک ارکسترزهی روی صحنه تالار رودکی ظاهر شود. بورکهارد تولکه کنسرت مایستر این اجراست و مازیار کاشیان نوازندگی پیانو را برعهده دارد.

ارکستر سمفونیک آیسو (ایران ـ اتریش) از سال ۱۳۸۵ در انجمن فرهنگی اتریش در تهران آغاز به کار کرد. مدیریت هنری این مجموعه برعهده‌ «کریستیان شولتز» نوازنده‌ی ویلنسل و رهبر اتریشی است که به‌عنوان مدیر اجرایی ارکستر سمفونیک وین، رهبر ارکستر در مدرسه‌ موسیقی «موتزارت» وین و همچنین مدیر کنسرت‌های «نوسانات» شناخته می‌شود.ارکستر سمفونیک ایران ـ اتریش تاکنون در چند فستیوال حضور یافته و در مناسبت‌های رسمی در سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دانشگاه تهران و جشنواره‌ی موسیقی فجر نواخته است.

مرجع : ایلنا