به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۱۰۵۵۳
رتبه 12 ايران در ميان 15 كشور

رتبه خجالت‌آور اینترنت ایران در خاورمیانه

گروه فناوري: ایران در رتبه‌بندی میانگین سرعت اینترنت در میان همسایگان خود جایگاه نامناسبی دارد و تنها بالاتر از افغانستان، پاکستان و ترکمنستان قرار گرفته است. این در حالی است که ۱۱ همسایه‌ی دیگر ایران سرعت اینترنت بالاتر از کشورمان دارند.
رتبه خجالت‌آور اینترنت ایران در خاورمیانه
به گزارش سايت زوميت، سرعت اینترنت توسط برخی از نهادهای عمومی و شرکت‌های خصوصی بین‌المللی در دنیا اندازه‌گیری شده و منتشر می‌شود. آکامای یکی از این شرکت‌ها است که سرعت اینترنت در همه‌ی کشورها را رصد کرده و منتشر می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش این شرکت در سایت اینترنتی‌ خود از متوسط سرعت اینترنت در کشورها، ایران جایگاه نامناسبی در میان همسایگان خاکی و آبی دارد و تنها از سه کشور حاضر در شرق و شمال شرق خود سرعت متوسط بالاتری دارد.

طبق این آمار روسیه همسایه‌ی آبی ایران با متوسط سرعت اینترنت ۱۲.۱ مگابیت بر ثانیه بهترین وضعیت را در میان همسایگان کشورمان دارد. بعد از روسیه، دو همسایه‌ی آبی دیگر کشورمان که در خلیج فارس حضور دارند یعنی امارات و قطر به ترتیب با متوسط سرعت ۸.۷ و ۸.۳ مگابیت بر ثانیه دیگر همسایگان پر سرعت کشورمان هستند. در انتهای این جدول رده‌بندی نیز افغانستان با متوسط سرعت ۱.۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. به جز افغانستان، دو کشور دیگر متوسط سرعت اینترنت کمتری از ایران دارند. پاکستان و ترکمنستان به ترتیب با متوسط سرعت ۲.۵ و ۳.۱ مگابیت بر ثانیه، دو کشور دیگری هستند که سرعت اینترنتشان کمتر از ایران است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط آکامای متوسط سرعت اینترنت در کشورمان ۳.۵ مگابیت بر ثانیه است. دقت کنید این متوسط سرعت کلیه اشتراک‌ها و کاربران است و شامل اینترنت‌های سازمانی، ADSL خانگی، وایرلس، اختصاصی، وایمکس و اینترنت موبایل می‌شود. به همین دلیل ممکن است سرعت متوسط کاربران خانگی کمتر از این یا سرعت متوسط اینترنت کاربران اینترنت موبایل و اینترنت سازمانی بالاتر از این عدد شود.پس نمی‌توان عدد ۳.۵ مگابیت بر ثانیه را دور از واقعیت یا غیر حقیقی دانست.

این آمار مربوط به فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی ۱۱ دی ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ است. نکته‌ی جالب در این جدول سرعت اینترنت عراق است که با ۳.۷ مگابیت بر ثانیه بالاتر از این است در حالی‌که این کشور سالها درگیر جنگ‌های مختلف بوده و برخی از زیرساخت‌هایش به تدریج ویران شده است. سرعت اینترنت ترکیه و عربستان نیز در این آمار به ترتیب ۷.۲ و ۴.۶ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. سرعت دیگر همسایگان و جایگاه‌شان را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۲:۵۳
باور بفرمایید کلمه خجالت برای ما کم است ، باید گفت شرم اور است . (340145)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۲:۵۴
آمار این رسانه های معاند رو قبول نکنین
ما رتبه اول تراز علمی در خاور میانه "قراره بشیم" خب با اینترنت نشد با مداد و خودکار و تحقیقات کتابخانه ای ! مگه زمان ابن سینا و فارابی و ... از این سوسول بازیا بود
باید دود چراغ خورد می فهمین دود چراغ (340146)
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۴:۰۴
چشم اون رو قبول نمیکنم اما میشه خودم رو هم گول بزنم؟از ساعت 2تا 6 صبح یک انتی ویروس رو دانلود نکرد (340150)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۵:۴۲
عجیبه که کاربران دیگه متوجه نشدند اینارو به عنوان طعنه گفتی. (340157)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۸:۱۰
شک نکن که حتی خودت هم متوجه نشدی چه گفتی, پیامت نه صراحت دارد و نه منظور , بالاخره معلوم نشد اینترنت خوبه یا دود چراغ. (340171)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۳:۱۰
ما فقط در زمینه داشتن ادعا و توهم در جایگاه بالایی هستیم. (340147)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۳:۳۶
قضیه از خجالت آور گذشته، من به عنوان محققی که از ایران خارج شده ام عرض میکنم، کار تحقیقاتی انجام دادن در دانشگاه های ایران در کنار مشکلات اقتصادی و کمبود امکانات و .... بزرگترین مشکلش پایین بودن سرعت اینترنت جهت ارتباط برقرار کردن با خارج از ایران است. ویدئوی بسیاری از کنفرانش های معروف دنیا در اینترنت قابل دانلود و مشاهده است که متاسفانه بخاطر پایین بودن سرعت اینترنت مشاهده یا دانلود آنها برای محققین ایرانی بسیار با دردسر و اعصاب خورد کنی انجام میشود. (340148)
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۶:۴۰
از اونجا که تمام عالم و ادم دست به یکی کرده اند که به اموات ما نفوذ کنند و اینترنت هم که راه نفوذه به فکر بهبود وضع اینترنت نباشید. (340161)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۹:۴۴
دوست عزیز
یادتون باشه که هرچه سرعت اینترنت کمتر باشه فیلتراسیون بهتر جواب میده. مثل خودروی درحال حرکت میشه که هرچه سرعتش کمتر باشه کنترلش هم راحتتره. (340173)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۹:۴۷
فقط باید برای این اوضاع تأسف خورد.
متأسفانه در سایر زمینه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و ... هم مرتبأ خودمون رو گول میزنیم . کسی هم نیست که بگه از سال ۵۷ تا الآن بجز از نظر عدد تاریخ چه پیشرفتی داشته ایم. واقعأ متأسفم. (340174)
البرز
United States
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۲:۱۲
این سخن شما غیر انقلابی است. اگر یک جوان دز این ماه مبارک به جای عبادت بشینه با اینترنت فیلم مستهجن ببینه شما جوابگو خواهی بود؟ شما امر به معروف و نهی از منکر را ول کردی و به امور دنیوی مثل علم و تحقیق چسبیدی. شما همان بهتر فرنگ بمون چون ما ایران را اسلامی و انقلابی میخوایم. (340185)
عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۳:۱۶
علم و ایمان مانند دو بالیست که انسان با مجهز شدن به آنها می تواند به قله سعادت پرواز کند.اگر در کنار ایمان علم نباشد.ایمان از جهالت و خرافات تغذیه می کند و آدم نماهایی مثل داعشی ها را بوجود می آورد که اکنون اعمال جنایت کارانه ناشی از ایمان جاهلانه آنان را مشاهده می کنیم.پس علم دنیوی نیست بلکه پایه و اساس ایمان متعالیست.و هدف از انقلاب این بود که ایمان را از چنگ جهالت نجات دهیم و علم را از بی ایمانی.و با آمیختن این دو ، راهی برای رستگاری بشر بگشاییم.اما افسوس ... . (340201)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۴:۲۴
از نظر جناب دکتر احمدی نژاد بام جهان در زمینه اینترنت همینه.حالا 10-20مگابیت بر ثانیه اینور و انور مهم نیست.مهم اینه که با تلاش دکتر قله اینترنت جهان را فتح کردیم . واقعا دستت درد نکنه تو چه قدر زحمت کشیدی آخه!!! (340152)
حمید
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۴:۵۶
خلایق هرچه لایق. (340155)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۴:۵۷
علت پائین بودن سرعت اینترنت در پاکستان چیست ؟ پاکستان هم ازنظر پیشرفت علمی هم از نظر دمکراسی از عربستان جلوتر است . (340156)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۶:۰۸
کلا توی همه جهات ما فقط از افغانستان بالاتریم (340159)
شهاب الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۶:۴۹
نه تنها سرعت پایین است بلکه قیمت بالایی هم دارد (340162)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۷:۰۴
اون سه تا کشور حقمون را خورده اند . ما لیاقت پانزدهم را داریم . راستی ایا امکان تجدید نظر وجود دارد ؟ (340163)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۸:۰۶
یقینا" مشکل رتبه های 14 و 15 فقط کمبود مالی است که نمی توانند خدمات بیشتری به کاربران کشورشان بدهند که در آخر جدول قرار دارند و دلیل دیگری ندارد و الا اگر مشکلات مالی این دو کشور نبود حتما" ما از آخر اول بودیم. (340170)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۹:۵۷
کی گردن کلفتها و تن لشهای لبنانی رو سیر کنه (340175)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۰:۰۳
اشکالی نداره در ضمن ما در قضیه استفاده از اینترنت dial up در دنیا اولیم در زمینه اختلاس و حقوق های نجومی اولیم . در قضیه فساد در ارکان دولت ما اولیم در مورد بیکاری و رکود مطلق اولیم در مورد دروغ دادن به ملت در دنیا تکیم در زمینه امارهای تحریف شده ما در دنیا رتبه نخست داریم در مورد وضع فلاکت ما رتبه نخست داریم این چیزها که مهم نیست . مرغ بشه کیلویی 8500 مهم نیست، جوان بیکار و تحصیل کرده در خانه افسرده نا امید بشه اصلا مهم نیست مهم حقوق 700 میلیون مدیر بانک تا بتونه نشر اختلاس به نفع آقایانی باشه (340176)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۱:۰۸
فواید اینترنت بالا برای ما چیه ? خب مقاله علمی پژوهشی را هم می توان با اینترنت نه خیلی بالا دانلود ویا آپلود کرد از طرفی محققین و علما در دانشگاه باید سرعت اینترنت بالا داشته باشند مردم عوام نیاز آنچنانی به اینترنت سرعت بالا ندارند چون نهایتش برای مردم عادی ده دقیقه دانلود فیلم بیشتر میشه که با صبر اون هم حل میشه (340180)
کامپیوتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۱:۳۷
سرعت واقعی یک هشتم این است دیگر سریعترین ها را نمی زنید (340184)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۰:۳۱
لطفا این مطلب را بگذارید --- من در یکی از شهرهای مرزی غرب کشور ساکنم فکر می کنید چقدر منتظر شدم تا سایت بهار نیوز باز بشود دقیقاً سه دقیقه فکر می کنید چه نوع اینترنتی را به من فروخته اند - پر سرعت با دانلود نامحدود فکر می کنید چند از من گرفته اند ماهیانه 30 هزار تومان فکر می کنید من ماهیانه 275 میلیون می گیرم - سخت در اشتباه هستید ماهیانه یک میلیون صد هزار تومان فکر می کنیدچند سال خدمت هستم دقیقا 16 سال فکر می کنید خوشحالم سخت در اشتباه هستید دارد از این همه بی عدالتی منفجر می شوم (340190)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۲:۵۲
افزایش سرعت برای مسئولین هیچ کاری نداره فقط به خاطر ترس از مردمشون اون رو پایین نگه می دارن از کسانی که جلسات کاری شان بر سر فیلتر شدن یا نشدن پیامرسان های اینترنتی هست انتظار افزایش سرعت اینترنت را نداشته باشید.
بیایید با شرکت در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم که همه مشکلات ما از آمریکاست ! (340197)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۲:۵۳
مطمئنید میانگین سرعت اینترنت در ایران 3/5 مگابیت بر ثانیه یا همان 3584 کیلوبیت برثانیه هست؟؟!!!!!!!....فکر نکنم حتی 2 مگ هم باشه!!! (340198)
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۴:۰۰
مخابرات کرمانشاه یه اینترنت نامحدود از لحاظ حجم ارائه کرده بود دید مردم استقبال کردن برش داشت. اینجا ایران است داشتن اینترنت سریع و ارزان حرام است.
از بدبختی و بیکاری با فوق لیسانس که رو دستم باد کرده نمیدونم چیکار کنم. خداااااا (340206)