به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۱۱۱۰۴

رونمایی «ترکان» از اختلاس ۴۰ میلیاردی

رونمایی «ترکان» از اختلاس ۴۰ میلیاردی

گروه اقتصادی-رسانه ها: اين روزها دلواپسان كه از دستور مقامات و به ويژه رئيس‌جمهور و معاون اول او براي بررسي حقوق‌ها و مبادلات مالي نگران هستند و بيم آن را دارند كه دامنه اين پيگيري‌ها به آنها برسد موضوعاتي را مطرح مي‌كنند كه اكنون در دست پيگيري و بررسي از سوي دولت است و با چسباندن اخبار قديمي مرتبط با آن موضوع سعي در القاي كشف جديد از ناحيه خودشان دارند، مانند همين تخلف ۴۰ ميلياردي كه وزارت راه پيگير آن است و معاون اين وزارتخانه در۱۰ تيرماه از پيگيري سوءاستفاده از ۴۰ ميليارد تومان اموال سازمان نظام مهندسي خبر داد و دلواپسان اظهارات اکبرتركان كه اين تخلف را اختلاس ناميده بود را در كنار هم قرار مي‌دهند تا القاي اختلاف ميان آنها را در دستور كار بگذارند. 

به گزارش تیک، حامد مظاهريان معاون وزير راه در آن زمان اظهار داشته بود:«در هيات‌مديره دوره قبل ۴۰ ميليارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسي به بانك سپرده شده كه اين مبلغ، وثيقه دريافت تسهيلات براي يك شركت خصوصي قرار گرفته است و رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران دقت و تمركز زيادي روي اين مساله داشته است كه هم‌اكنون اين پرونده در دست پيگيري است.» 

بنابراين اين موضوع پنهان نبوده كه اكنون دلواپسان در رسانه‌هايشان آن را آب و تاب مي‌دهند و مدعي مي‌شوند كشف بزرگ آنهاست! اين تخلف چنان محرز بود كه اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهوري اين مساله را يك اختلاس خواند. چند روز پس از اين اظهارات رئيس سابق سازمان نظام مهندسي پايتخت در واكنش به طرح این موضوع گفت: چنين چيزي صحت ندارد، پولي در بانك سپرده‌گذاري شده و بانك سود آن را مي‌دهد و نه پولي گمشده و نه اينكه سوء‌استفاده‌اي صورت گرفته است. غفراني افزود: هيچ تخلفي در اين رابطه صورت نگرفته است، سال ۹۳، ۴۰ ميليارد تومان در بانك شهر سپرده‌گذاري شد كه اين بانك هم ماهانه به طور منظم حدود ۲ ميليارد تومان سود آن را پرداخت كرده است. 

وي با بيان اينكه تخلفي كه برخي از آن نام مي‌برند مربوط به وثيقه‌گذاري براي نوسازي بافت فرسوده تهران است، تصريح كرد: اصل پول سپرده‌گذاري شده در بانك موجود است و نه تخلف، نه تباني و نه سوءاستفاده‌اي در اين زمينه روي نداده است. اين مساله از سوي سازمان نظام مهندسي در حال پيگيري است و هيچ تخلفي در اين زمينه اتفاق نيفتاده است. اما نكته جالب توجه سپرده‌گذاري به قول رئيس سابق سازمان نظام مهندسي استان تهران و تخلف به قول معاون وزير راه و يكي از مديران ذي‌ربط اين وزارتخانه، اظهارات اكبر تركان رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان است. 

 وي در آخرين نشست خبري خود در قامت رياست شوراي مركزي نظام مهندسي گفت: ‌«اصل بر اين است كه اين كار كه سپرده‌هاي سازمان نظام مهندسي به بانك داده شود و در مقابل آن هم سود هم بگيرند ايرادي ندارد، اما اينكه به پشتوانه آن تسهيلات براي شركتي كه به نظام مهندسي ربطي ندارد، پرداخت شود اين سوءاستفاده مالي و «اختلاس» است.» مردي كه در دولت قبل بودجه دولت را به يك «لحاف» كوتاه تشبيه كرده بود در دولت كنوني نيز همچنان با همان صراحت اظهارنظر مي‌كند.

مرجع : روزنامه آرمان