به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۱۱۵۱۶
تابش: موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

استیضاح‌های بی‌پشتوانه و شوک به جامعه

گروه سیاسی: عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید با یادآوری فضای سیاسی و فرهنگی کشور در دولت احمدی‌نژاد گفت: همین که در این فضا تنفس کنیم، حتی اگر دستاورد آن‌چنانی نداشته باشیم باز هم باید راضی باشیم. اقتدارگرایان با سنگ‌اندازی در مسیر دولت به‌دنبال مکنونات خود هستند.
استیضاح‌های بی‌پشتوانه و شوک به جامعه

محمدرضا تابش با اشاره به زمزمه‌هایی درباره استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به همه نمایندگان احترام می‌گذاریم و همه نمایندگان می‌توانند از حقوق مصرحه خود در قانون اساسی ازجمله استیضاح استفاده کنند با این حال نمایندگان باید به فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین مجلس شورای اسلامی را درنظر بگیریم و نباید از آخرین و بالاترین حق‌‌شان در ابتدای راه استفاده کنند. 

با شعار اصلاح‌طبی و اعتدال از موانع دولت قبل عبور کردیم
او گفت: باید دقت کنیم، انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس با چه موانع و مشکلاتی روبرو بود و چگونه توانستیم با اتکا بر افکار عمومی و شعار اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی از این موانع عبور کردیم. فقط کافی است فضای پیش از ریاست‌جمهوری روحانی و فضای پس از آن را به یاد بیاوریم.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید گفت: همیشه به دوستان می‌گویم همین که در این فضا تنفس کنیم، حتی اگر دستاورد آن‌چنانی نداشته باشیم باز هم باید راضی باشیم. به یاد بیاورید چه مسائل و مشکلاتی در فضای مطبوعات وجود داشت. به یاد بیاورید در فضای سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصاد چه می‌گذشت و در مسائل داخلی کشور چه محدودیت‌هایی وجود داشت.

روحانی مدعی اصلی حفظ حقوق اساسی مردم است
تابش تصریح کرد: امروز دکتر روحانی به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی حفظ حقوق اساسی مردم همه جا در قامت یک معترض به رویه‌های نادرست و نامیمون ظاهر می‌شود و دولت نیز همین رویه را دنبال می‌کند. بماند که ممکن است تنگناها و ضعف‌هایی هم در کار دولت دیده شود. نماینده مردم اردکان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به‌عنوان سیاستمدار نباید هیچ‌گاه فرآیندی طی شد که آقای روحانی، رئیس‌جمهور شود و توفیق‌هایی که در عرصه داخلی و مخصوصاً خارجی به دست آورد، فراموش کنیم.

یک‌رقمی شدن تورم دمیدن در سورنا نیست!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم ادامه داد: در عرصه داخلی درحالی که برخی می‌گویند هیچ کاری انجام نشده، شاهد یک‌رقمی شدن تورم هستیم. این کار به قول معروف همچون دمیدن در سورنا نیست، بلکه کار دشواری است و این درحالی است که در عرصه سیاست خارجی هم توفیق‌های دولت برای همه مسلم است. اقتدار امنیتی امروز کشور که توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی میسر شده، ناشی از همین توفیق‌ها است.

اقتدارگرایان با سنگ‌اندازی در مسیر دولت به‌دنبال مکنونات خود هستند
تابش یادآور شد: از طرف دیگر نباید از کید و برنامه‌ریزی اقتدارگرایان غافل شویم. شما شاهد هستید که چگونه جلوی راه درست سنگ‌اندازی می‌کنند تا به مکنونات قلبی خودشان برسند و با این حساب، باید با تکیه به تجربیات‌مان مدبرانه حرکت کنیم.

استیضاح آخرین راه نمایندگان است 
او گفت: درعین حال که استیضاح را حق نمایندگان می‌دانم اما معتقدم نباید از آخرین و بالاترین حق‌مان در ابتدای راه استفاده کنیم. بهتر است که با طرح سوال، تذکر و برگزاری جلسه با رئیس‌جمهور و وزرا و معاونان آن‌ها و شنیدن توضیحات آن‌ها و درنظر قرار دادن محدودیت‌ها و تنگناهای پیش‌روی دولت، درصورتی که به نتیجه نرسیدیم، از این حق استیضاح استفاده کنیم.

استیضاحی که به نتیجه نرسد، بی‌فایده است
نماینده مردم اردکان از مجلس ششم تاکنون با اشاره به تجربه حضور در پنج دوره متوالی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اگر بتوانید از استیضاح نتیجه بگیرید، پیروز شده‌اید. این‌که با طرح استیضاح‌های بی‌پشتوانه به جامعه شوک وارد کنیم و پس از عدم توفیق، جامعه را امیدوار کنیم و درنهایت به نتیجه نرسیم، فایده ندارد.

شرح نشست فراکسیون امید با نوبخت و انصاری
عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید تصریح کرد: در جلسه روز دوشنبه فراکسیون با نوبخت و انصاری مسائل بسیار مهمی مطرح شد و قرار شد، نقطه‌نظرات فراکسیون به رئیس‌جمهور و هیات دولت اعلام شود و نتیجه آن به ما منعکس شود.

این عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید با اشاره به برگزاری مجلس و دولت گفت: قرار است کارگروهی تشکیل شود و مسائل و مشکلات را از مجمع نمایندگان دریافت و به دولت انتقال دهیم و بلعکس خواسته‌ها و تنگناهای دولت را نیز به مجمع نمایندگان انتقال دهیم. اگر مجمع قانع شد که هیچ ولی اگر این‌گونه نشد باید با توجه به این‌که روند اصلاح امور باید به چه نحوی باشد، تصمیم‌گیری کنیم.

او گفت: هدف ما این است که بدانیم برای کمک به دولت چه اقدامی انجام دهیم. چرا که امکان دارد، در مقطعی استیضاح کمک به دولت باشد و دولت به دلیل برخی معذوریت‌ها نتواند فلان مسئول را تغییر دهد یا امکان دارد تحلیل دولت این باشد که فلان مسئول خوب عمل می‌کند اما ما به‌عنوان چشمان بیدار مردم می‌توانیم به دولت کمک کنیم.

دولت در زمان تشکیل با محدودیت‌هایی در مجلس نهم مواجه بود 
تابش یادآور شد: متاسفانه در زمان تشکیل دولت، محدودیت‌هایی برای دولت وجود داشت و امکان دارد برخی وزرا و معاونان آن‌ها با میل دولت انتخاب نشده باشند اما امروز چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد و اگر جایی افرادی کند کار کنند یا ضعیف باشند، باید تغییر کنند که این مشکلات را می‌توان با تعامل مرتفع کرد.

موضع فراکسیون امید استیضاح نیست
او تصریح کرد: فارغ از موضع شخصی بنده، باید عرض کنیم موضع فرکسیون امید به ضرس قاطع با استیضاح در شرایط کنونی مخالف است و باید مشکلات را گام به گام حل کرد. تابش همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح‌کنندگان انگیزه سیاسی داشته‌اند، گفت: استیضاح‌کنندگان انگیزه خیرخواهانه داشتند، اما خواهش ما به‌عنوان موضع فراکسیون امید این است که حتماً این استیضاح‌ها را متوقف کنند.

مرجع : ایلنا