به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۱۱۱۵۲۰
امید مخالفان این است که عمر دولت را 4ساله کنند

هاشمی: فرزندان انقلاب به جان هم افتاده‌اند

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه جبهه‌بندی بدی در کشور پیدا شده و گروه‌هایی که هر کدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانیت انقلاب به گونه‌ای است که با حمایت‌های مردمی به راه خویش ادامه می‌دهد.
هاشمی: فرزندان انقلاب به جان هم افتاده‌اند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر خویش به استان کرمان، پیش از ظهر امروز در هفتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های این دانشگاه، گفت: این لطف خداوند بود که برای حلّ معضل تحصیلات جوانان و بالا بردن اعتبار علمی کشور، به فکر تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیفتیم که امروزه علاوه بر حضور در سراسر کشور، در خارج از ایران نیز دفتر و واحد دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به حمایتی که امام راحل برای تبدیل نهال دانشگاه آزاد اسلامی به شجره طیبه داشتند، گفت: در آن مقطع به خاطر گسترش ادبیات مارکسیستی، رفتن به سمت بخش خصوصی، به ویژه برای دانشگاه یک تکفیرسیاسی بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گرفتن استعدادهای بخش خصوصی را جنایتی دانست که کشورهای مارکسیستی آن را اشاعه می‌دادند و در همین رابطه افزود: متأسفانه در مقطعی از اوایل انقلاب ما نیز به آن سمت رفتیم و حتی چند مدرسهٔ بخش خصوصی زمان سابق را دولتی کردند که البته بعد‌ها برگشت. وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌قدم شدیم تا بخش غیردولتی را احیا کنیم و قید و بندهایی که جلوی پیشرفت کشور را می‌گرفت، برداشتیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با اشاره به تفکری که در دوران مبارزه، تلاش برای برپایی حکومت در زمان غیبت امام زمان (عج) را، تلاش برای برافراشتن پرچم ضلال می‌دانستند، گفت: به آن گروه، ولایتیون می‌گفتند و به گونه‌ای تبلیغ می‌کردند که می‌خواستند بین امام (ره) و مراجع تقلید فاصله بیندازند که البته مردم، یاران و شاگردان امام (ره) نگذاشتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به گسترش اختلاف‌های داخلی گفت: متأسفانه جبهه‌بندی بدی در کشور پیدا شده و گروه‌هایی که هر کدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانیت انقلاب به‌گونه‌ای است که با حمایت‌های مردمی به راه خویش ادامه می‌دهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به مسائل اقتصادی، برگشت رونق تولید و حلّ مشکل بیکاری را از ضرورت‌ها دانست و خطاب به مدیران و مسئولان حاضر در جلسه، گفت: شما به عنوان تصمیم‌گیران مسائل مختلف در استان‌ها توجه داشته باشید که اگر نیروهایی مایل به همکاری هستند و می‌توانند خلاء‌ها را پر کنند، به آنان میدان بدهید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «اسلام، دینی نیست که متحجّرین معرفی می‌کنند»، به نمونه‌هایی از فقه حکومتی و اجتهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بانکداری امام راحل اشاره کرد و گفت: ما احتیاج داریم که با روشن‌بینی، احکام اسلام را متناسب با زمان و مکان تدوین کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به شش ویژگی و صفتی که رهبری نظام برای انقلابی بودن برشمردند، افزود: رعایت میانه‌روی و جلوگیری از تندروی، یکی از ضرورت‌هاست تا جوانانی با نشاط، محقق، باسواد و امیدوارِ به آینده داشته باشیم.

وی سند چشم‌انداز بیست ساله نظام را ترسیم آیندهٔ کشور بر محور دانش دانست و گفت: براساس آن سند بالادستی، شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس کردیم تا طرح‌های علمی استادان و دانشجویان به مرحلهٔ تولید انبوه و تجاری‌سازی برسند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت نگاه علمی به مسائل، به معضل آب در آیندهٔ کشور و توجه به آبیاری علمی تحت فشار و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ۷۵۰۰ آزمایشگاه و ۳۵۰۰ کارگاه که در سراسر کشور دارد، می‌تواند به شکل می‌دانی وارد مسائل علمی شود.
 
امید مخالفان این است که عمر دولت را 4ساله کنند

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر کمک به دولت در اجرای مسایل کشور گفت: الان در یکی از سخت ترین گردنه ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم. آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی استان کرمان، تلاش برای توسعه کشور را وظیفه هر ایرانی در هر سطحی دانست و گفت: باید به دولت که مسئول اجرای مسایل کشور است، کمک کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «در انقلاب جزر و مدهای زیادی داشتیم»، گفت: الان هم در یکی از سخت ترین گردنه ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم.

اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید؛
* اساس آگاهی در کارگاه آفرینش هست و انسان ها به تدریج آن را کشف می کنند و اگر استفاده عاقلانه از آن نشود، به انحراف ختم می شود. گسترش تروریسم نمونه ای بارز برای انحراف و کج فهمی است. در حالی که آگاهی باید در خدمت سعادت جوامع باشد.

*استعمار و استبداد دو راه دیگر برای انحراف جوامع بشری است، اگر مردم کشورها بی تفاوت باشند، مسیر حرکت مستبدها را صاف و هموار می کنند.

*دو انتخابات سال های 92 و 94 نشانه ا ی از حاکمیت اراده مردم در سرنوشت کشور بود. مردمی که با مقاومت و صبر سیاسی، دولت تدبیر و امید را انتخاب کرده اند، علی رغم تبلیغات منفی مخالفان، نا امید نمی شوند.

*{ با اشاره به مخالفت های صریح مخالفان دولت با برجام که یک پرونده ملی است}: امید مخالفان دولت این است که عمر این دولت را چهار ساله کنند و نگرانی های آنها این است که این دولت موفق و در اراده و رأی مردم مستقر شود.

*{در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران که چرا دولت نمی گوید که موانع و مشکلاتش چیست}: ما می خواهیم ایران را بسازیم و نمی خواهیم هیاهو شود، چون انقلاب تضعیف می شود. ما نمی توانیم مشکلات را بگوییم. آقای روحانی هم نمی تواند برخی مشکلات خود و حتی منشاء و دلایل مشکلات بجا مانده از دولت سابق را بگوید. چون به صلاح و مصلحت کشور در ابعاد داخلی و خارجی نیست و نخواهد بود.

* به همین دلیل که برخی مشکلات قابل گفتن نیست، از مردم و به ویژه جوانان می خواهم مثل دو انتخابات گذشته، امیدوارانه در صحنه باشند و مأیوس نشوند و نگذارند اعتبار اعتدالی کشور که حالا شهرت جهانی یافته، توسط عده ای تندرو دوباره بشکند.

*{با اشاره به مصادیقی از کارهای غیراخلاقی که در 10 سال گذشته در کشور انجام می شد}: نگرانی واقعی این است که به تعبیر قرآن، عده ای گمراه، خیال می کنند دارند کارهای خوب انجام می دهند.

*همه مسئولیت ها از رهبری گرفته تا شوراهای روستاها براساس رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم است. عمل خلاف قانون گناه است و از آن بدتر و گناه تر این است که بعضی ها قانون را براساس خواسته های خود تغییر می دهند.

مرجع : ایلنا