به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۱۱۵۲۵
خبرهای سوخته‌ای که در تلگرام جان می‌گیرند

پرونده مرگ خبرنگاری پس از 9 ماه باز شد

گروه علمی: باز هم شبکه‌های اجتماعی در ایران خبری سوخته را به جای خبری داغ جا زدند؛ خبر خودکشی یک خبرنگار انگلیسی در فرودگاه استانبول که در این شرایط نابسامان منطقه‌ای و به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر فرودگاه آتاتورک ترکیه، می‌تواند مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند، هرچند که تاریخ مصرف آن گذشته باشد.
پرونده مرگ خبرنگاری پس از 9 ماه باز شد

سال گذشته ۱۹ اکتبر ۲۰۱۵، جسد خبرنگار قدیمی خبرگزاری بی. بی. ‌سی (BBC) در یکی از توالت‌های فرودگاه استانبول پیدا شد. طبق گزارشی که آن زمان در گاردین منتشر شد، گمانه‌زنی‌های درباره خودکشی او وجود داشت، اما به تایید مقامات مسوول این پرونده نرسیده بود.

جکی استون (Jacky Sutton)، خبرنگار انگلیسی که در در موسسه خبری جنگ و صلح (Institute of War and Peace Reporting) در کشور عراق مشغول به کار بود، پس از اینکه پروازش را از دست داد، در یکی از توالت‌های فرودگاه استانبول خودکشی کرده است؛ این خبری است که در تاریخ ۱۱ جولای 2016 مصادف با ۲۱ تیر ماه در بسیاری از رسانه‌های خارجی منتشر شده که اعلام کرده‌اند طبق تحقیقات انجام شده، کاملاً مشخص است که جکی ساتن (Jacky SuttoZ) به تنهایی و بدون دخالت فردی دست به خودکشی زده است.

این در حالی است که با وجود گذشت سه روز از انتشار خبری که تنها نتایج بررسی مرگ این خبرنگار انگلیسی که تقریباً یک سال پیش درگشته بود را عنوان می‌کرد، کانال‌های تلگرامی ما پر شده است از خبر خودکشی این خبرنگار که آن را به عنوان خبری داغ دست به دست می‌کنند.

مرجع : ایسنا