به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۳۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۱۱۶۸۲

اعزام گردشگران ایرانی به ترکیه ممنوع شد

گروه جامعه: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند.
بدنبال حوادث و ناامنی‌های اخیر در ترکیه و حادث شدن شرایط فوق‌العاده (force Majeur) و بیانیه‌های نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در مقصد، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتشار بیانیه‌ای از دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری این کشور اکیداً خودداری کنند. این سازمان ضمن رایزنی‌ با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری درحال برنامه‌ریزی برای بازگشت امن و تدریجی گردشگران ایرانی است که به دلیل ناآرامی‌های شب گذشته نتوانسته‌اند در زمان مقرر، ترکیه را ترک کنند.

بدیهی است دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مرتبط باید تمام تلاش ومساعی خود را در جهت تمهید شرایط اضطرار برای این قبیل گردشگران در خاک ترکیه مصروف داشته، همکاری و مساعدت لازم را با نمایندگی‌های ج.ا.ایران در این کشور برای حفظ سلامت و خروج تدریجی آنان بعمل آورند.
مرجع : خبرآنلاین