به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۱۱۸۴۳

کره‌شمالی سه موشک‌بالستیک آزمایش‌کرد

گروه بین الملل: ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز (سه شنبه) سه موشک بالستیک آزمایش کرده است.
کره‌شمالی سه موشک‌بالستیک آزمایش‌کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این موشک‌ها اوایل صبح امروز (سه شنبه) از شهر کواینگیو شلیک شدند و مسافتی میان 500 تا 600 کیلومتر را به سمت دریای ژاپن طی کرده و سپس در آبهای سواحل شرقی فرود آمدند.

وی با اشاره به اینکه ارتش کره جنوبی از نزدیک تحرکات کره شمالی را زیر نظر دارد گفت: برد این موشک‌ها به نظر ما که از نوع موشک‌های اسکاد بودند می‌توانند تمامی مناطق در کره جنوبی را هدف قرار دهند. کره شمالی هفته گذشته تهدید کرده بود که علیه کره جنوبی و واشنگتن اقدام فیزیکی انجام خواهد داد.

یک مقام نظامی اعلام کرد که شلیک‌های روز سه شنبه با تهدیدهای اخیر کره شمالی در ارتباط است. گفته می‌شودکره شمالی حدود 600 موشک اسکاد در اختیار دارد. در بیانیه پنتاگون نیز اعلام شد سیستم‌های فرماندهی استراتژیک آمریکا توانسته‌اند سه موشک کره شمالی را رد یابی کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که شلیک این موشک‌ها هیچ تهدیدی برای مناطق شمال آمریکا نیستند. ژنرال ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن نیز اعلام کرد: شلیک این موشک‌ها اقدامی تحریک آمیز است که امنیت بین المللی و منطقه را تضعیف می‌کند و ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

سخنگوی وزارت اتحاد دو کره نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد کره شمالی خود را برای انجام یک آزماش هسته‌ای دیگر در هر زمانی آماده کرده است و کره جنوبی از نزدیک هرگونه اقدامات کره شمالی را در مراکز آزمایشات هسته‌ای در همکاری نزدیک با آمریکا زیر نظر دارد.
مرجع : ایسنا