به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۱۲۱۵۸
نگران «آزادی‌های مصرح در قانون اساسی» شدند!

اعتراض‌سایت‌های‌اصولگرا به توقیف سایت هم‌طیف

اعتراض‌سایت‌های‌اصولگرا به توقیف سایت هم‌طیف
گروه سیاسی: مدیران چند سایت خبری اصولگرا، با نگارش نامه‌ای خطاب به اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات، متذکر شدند که توقف فعالیت رسانه‌ها اقدامی خلاف آزادی‌های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی است!

در بخشی از این نامه آمده است: "چگونه است كه اگر مثلا یك كارخانه خودروسازی، خطایی در تولید هزاران محصولش داشت، حداكثر كاری كه می كنند، الزام به فراخوان و اصلاح و جریمه نقدی است و كل كارخانه را تعطیل نمی كنند یا اگر در بانكی جرم اختلاس روی دهد، فقط با مختلس برخورد می‌كنند و بانك را تعطیل نمی‌كنند، یا در صورت بروز خطا در صدا و سیما، فقط با برنامه ساز مربوطه برخورد می‌كنند و كل صدا و سیما را توقیف نمی‌كنند ولی وقتی نوبت به یك سایت خبری یا روزنامه می‌رسد، به دلیل یك مطلب از جمع صدها هزار مطلبی كه تا كنون منتشر كرده، كل رسانه را منهدم می‌كنند؟! این كجای عدالت، انصاف و تدبیر است؟ و این درد را به كه باید گفت؟"

سایت‌های امضا کننده این نامه عبارتند از: عصر ایران - تابناک - فرارو - انتخاب - عصر خبر - رجانیوز - اعتدال - فردانیوز - الف - جمهوریت - صراط نیوز - معماری‌نیوز - راه دانا - شمانیوز - اقتصاد آنلاین - اقتصاد ایران آنلاین - تیک - بورس 24 - صبح تهران - صبا ایران - اطلس‌خبر - پارسینه


گفتنی اینکه اغلب این سایت‌ها تاکنون و طی دو دهه گذشته، حتی یکبار حاضر نشده‌اند در باره توقیف فله‌ای رسانه‌های اصلاح‌طلب واکنشی از خود نشان بدهند و حتی با سکوت خود عملا مهر تاییدی بر توقیف، تعطیلی و تعقیب قضایی رسانه‌های اصلاح طلبان زده و صرفا در مواقعی که برای دوستان حودشان کوچک‌ترین مشکلی پیش می‌آید اطلاعیه، بیانیه و نامه و ... صادر می‌کنند که «آسمان تپید» و «فضای مطبوعاتی محدود شد» و ...!

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۶:۱۸
چقدر دلواپس آزادی شدند واقعا که.... (341371)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۰
خوب شما مگر کار دیگری میکنید؟ (341373)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۶
شرمنده ما سعید مرتضوی و محمد علی رامین نداریم که یک شبه مطبوعات رقیب را فله ای توقیف و تعطیل کنند و به لقب .....مطبوعات نایل شوند! (341391)
سهراب
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۷:۱۶
حرف ؛ حرف درستی است به شرطی که در مورد همه رعایت شود. (341375)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۸:۴۵
بله این قانون ها فقط شامل حال رسانه های دلواپسان می شود و روزنامه ای مثل بهار فقط بخاطر حمایت از یادگار امام و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انگ تبلیغ علیه نظام بخورد و توقیف شود! در حالیکه سایت جناب زاکانی با طرح ادعای دروغ حضور افرادی از طالبان و مذاکره آنها با نظام بدترین تبلیغ را علیه نظام مرتکب شده است. ولی چون رسانه دلواپسان است حق برخورداری از آزادی مصرح در قانون را دارد اما روزنامه اصلاح طلب بهار نه! (341388)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۹
متن اعتراض كاملا معقول ومستدل بود .كاش اين سايت هم امضا كرده بود. (341392)
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۱۹:۵۳
عصر ایران اصولگرا است؟انتخاب چطور؟ (341394)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۲:۵۲
اعتراض بسیار بجا و منطقی میباشد ولی افسوس گزینشی است .اگر زمان مرتضوی که کیلویی توقیف میکرد اعتراض میکردید الان حرفتان پذیرفتنی بود .الان عده ای بخاطر مفاسد اقتصادی بازداشت شدند پس زمان دولت قبلی چطور دکل گم شد پول کلان نفت بر باد رفت بیمه اونطور کامیون طلا رفت جیب ترکیه و صاحبش پیدا نشد یک بام و دو هوا عمل نکنید برای ملت احترام قائل شوید . (341407)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۷:۳۳
«حتی با سکوت خود عملا مهر تاییدی بر توقیف، تعطیلی و تعقیب قضایی رسانه‌های اصلاح طلبان زده». این طور نیست. در بسیاری از موارد خودشان آن قدر پای کار می ایستند تا رسانه جناح رقیب حتماً تعطیل شود. (341413)