به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۱۲۳۳۴

سمینار عفاف و حجاب در سيرالئون!

گروه جامعه: با حمایت رايزنی فرهنگی ایران در سيرالئون، توسط بنیاد فرهنگی امام رضا (ع)، سمینار عفاف و حجاب در محل اجتماعات مسجد متقین فریتاون برگزار شد.
سمینار عفاف و حجاب در سيرالئون!
به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا، سمینار حجاب و عفاف با حضور بانوان محجبه و کارشناسان علوم اسلامی و اجتماعی در سیرالئون آفریقای جنوبی برگزار شد در این سمینار تنی چند از کارشناسان و اساتید دروس اسلامی و اجتماعی و برخی از دانشجویان با ارایه سخنرانی و مقاله خود، به لزوم التزام به عفاف و حجاب در جامعه تأکید كردند.

حجت‌الاسلام رمضان باه، از اساتید دانشگاه المصطفی (ص) در سخنرانی خود به لزوم رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان در جامعه تأكید كرد و فرازهایی از معارف اسلامی در زمینه چگونگی رعایت عفاف را ارایه داد. همچنین برخی از دانشجویان علوم اسلامی در سیرالئون، مقاله خود را با موضوع حجاب و عفاف ارایه دادند.

محمد معرفت، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون هم با ایراد سخنرانی، به نقل از حضرت امام خمینی (ره) نکاتی از معارف اسلامی را در بیان اهمیت رعایت عفاف و حجاب ارایه داد. وی گفت: حضرت امام (ره) می‌فرمودند كه«مرد از دامن زن به معراج می‌رسد». یکی از نکاتی که از چنین کلام زیبایی برداشت می‌شود، این است که بانوان یک جامعه مهم‌ترین نقش را در ارتقا و پیشرفت یک جامعه و سالم بودن آن دارند و با وجود بانوان عاقل و با عفت، یک جامعه پاک، سالم، متمدن و با آرامش به وجود می‌آید.

رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله) استناد كرد و افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌فرمایند كه حجاب، ارزشی است منطبق بر طبیعت انسان و رعایت حجاب و حفظ عفاف به عنوان یک امر ارزشی در مکتب مقدس اسلام، مورد توجه قرار گرفته است. زن می‌تواند با حفظ حجاب، جایگاه و شأن واقعی خود را در پناه عفاف بیابد و درجات متعالی را بپیماید. این سمینار که با هدف بررسی ابعاد اجتماعی حجاب و تأثیر آن بر خلق و رفتار فردی برگزار شد، با بررسی مقالات واصله و سخنرانی چند تن از دانشجویان به پایان رسید.