به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۱۱۲۴۰۵
لیگ برتر؛ سپاهان و فولاد لیگ را با شکست آغاز کردند

سه امتياز شيرين پرسپولیس در هفته اول

گروه ورزشي: تیم فوتبال پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ شانزدهم مقابل تیم سایپا به برتری رسید تا شروع امیدوارکننده ای در این دوره از بازیها داشته باشد. حسین فرکی هم نتوانست از پس استادش بربیاید.
سه امتياز شيرين پرسپولیس در هفته اول
به گزارش مهر، در ادامه مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتبال، امروز سه شنبه تیم‌های پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. کمال کامیابی نیا در دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس گلزنی کرد. پرسپولیس این بازی را بسیار هجومی و البته با چهره‌ای جدید آغاز کرد. علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، امید عالیشاه، علی علیپور و وحید امیری ۱۱بازیکن اصلی پرسپولیس در این مسابقه بودند.

محمد انصاری که سال گذشته درسمت چپ پرسپولیس بازی می‌کرد در این بازی در کنار سیدجلال حسینی در دفاع وسط قرار داشت. همچنین وحید امیری در خط حمله در کنار علی علیپور قرار داشت. پرسپولیس با حمایت هوادارانش در نیمه نخست بر بازی بیشتر مسلط بود. حرکتهای سرعتی فرشاد احمدزاده، علی علیپور و وحید امیری مدافعان سایپا را در چند صحنه تحت فشار قرار داد ولی ضربات نهایی راهی به دروازه حریف نبرد. خطرناکترین موقعیت پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول و توسط علی علیپور به دست آمد ولی این بازیکن فرصت خود را از دست داد تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل تمام شود.

در دقایق نخستین نیمه دوم هر دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند ولی موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند. سرانجام یخ این مسابقه در دقیقه ۶۸ شکسته شد. کمال کامیابی نیا روی توپ برگشتی حاصل از پرتاب اوت وحید امیری و با یک شوت محکم دروازه سایپا را باز کرد تا اولین گل سرخپوشان در لیگ شانزدهم به نام وی ثبت شود.

برانکو که تمایلی به بازی دفاعی بعد از این گل نداشت، مهدی طارمی را در دقیقه ۷۷ به جای امید عالیشاه وارد زمین کرد. مهاجم پرسپولیس در همان لحظات اول حضورش در زمین برای خودش موقعیت سازی کرد و شوت محکمی را به سمت دروازه سایپا زد. در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا بازی با همان یک گل به سود پرسپولیس خاتمه یابد. پرسپولیس با این برد سه امتیازی شد و در کنار پدیده مشهد با یک گل زده و سه امتیاز در بالای جدول قرار گرفت.

سپاهان و ویسی لیگ را با شکست آغاز کردند

تیم فوتبال سپاهان در اولین دیدار خود در لیگ برتر برابر تیم پدیده مشهد شکست خورد. تیم‌های سپاهان و پدیده از ساعت ۲۰:۳۰ سه شنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پدیده به اتمام رسید. محمدحسین مرادمند در دقیقه ۴۳ برای پدیده گلزنی کرد. سپاهان که با عبدالله ویسی تیم متحول شده ای را در لیگ شانزدهم آماده کرده است، در نیمه دوم نتوانست گل خورده را جبران کند. حتی حضور محرم نویدکیا در ترکیب سپاهان در نیمه دوم کمکی به حال این تیم اصفهانی نکرد تا بازی با همان یک گل به اتمام برسد.

سپاهان در حالی در این مسابقه شکست خورد که مهرداد محمدی بازیکن این تیم در دقیقه ۱۶ یک پنالتی از دست داد. در روز نخست هفته اول هم دیگر تیم مشهدی یعنی سیاه جامگان برابر ذوب آهن اصفهان به برتری ۲ بر یک دست پیدا کرده بود.

شکست خانگی فولاد با یک اخراجی و یک پنالتی سوخته

فولاد خوزستان در حالی در نخستین بازی خانگی این فصل خود متحمل شکست شد که در این بازی یک پنالتی را از دست داد و یک نفر از نیمکت نشینانش از سوی داور اخراج شدند. تیم های فولاد خوزستان و ماشین سازی تبریز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با شکست تیم فولاد به پایان رسید تا اهوازی ها اولین گام را بسیار دور از انتظار در لیگ برتر بردارند.

* گل های این بازی را میلاد بدرقه (۵۵) برای فولاد خوزستان و سامان نریمان‌جهان (۵۸) امین قاسمی‌نژاد (۶۳) برای ماشین سازی به ثمر رساندند.
* فولاد خوزستان در این بازی با ترکیب: مهرداد طهماسبی، محمد اهل شاخه، عبدالله کرمی، عبدالله ناصری، مهرداد جماعتی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو، محمود مطلق زاده(۶۵ بهرام رشید فرخی)، میلاد پاک پرور(۷۷ مجتبی نجاریان) و اسماعیل شریفات(۳۹ میلاد بدرقه) وارد میدان شد.
* ماشین‌سازی تبریز نیز در این دیدار با ترکیب: سید مهدی اسلامی، سعید مهدی‎پور، ادسون هنریکو، بهمن کامل، حبیب گردانی، کاخیر کاکاشویلی، بهرام احمدی (۷۰- سعید دقیقی)، سامان نریمان‎جهان (۴+۹۰- سجاد رهبر)، امین قاسمی‎نژاد، پیام صادقیان (۸۵- میرمهدی قریشی) و حامد پاکدل در برابر حریف صف آرایی کرد.

* پیش از آغاز بازی بهمن کامل مدافع تبریزی فصل قبل فولاد خوزستان که این فصل در تیم ماشین سازی تبریز توپ خواهد زد، توسط هواداران فولاد تشویق شد. مهرداد بایرامی بازیکن سابق ماشین سازی نیز بین دو نیمه با رسول خطیبی و دیگر اعضای این باشگاه گفتگو کرد.

* در دقیقه ۸۱ بازی خطای بهمن کامل مدافع ماشین سازی روی بهرام رشید فرخی بازیکن فولاد از سوی داور پنالتی اعلام شد اما اکبر ایمانی نتوانست این پنالتی را به گل تبدیل کند.

* در دقیقه ۳۰ و ۷۵ داور بازی به دلیل گرمای هوای اهواز بازی را قطع کرد و به بازیکنان اجازه داد در کنار زمین آب بخورند.

* اسماعیل شریفات بازیکن فولاد در دقیقه ۳۹ بازی روی تکل بازیکن ماشین سازی مصدوم شد تا اولین تعویض بازی به صورت اجباری انجام شود. نعیم سعداوی در شروع کارش در فولاد باید امیدوار باشد مصدومیت شریفات جدی نباشد و به بازی هفته برسد. فولاد در هفته دوم لیگ برتر باید با پرسپولیس در ورزشگاه آزای بازی کند.