به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۱۲۴۱۷
رفع نیازهای راه وشهرسازی درگرو 200هزارمیلیارد ریال اعتبار

فقط 8 فرودگاه کشور فعال است

گروه اقتصادي: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت : رفع کاستی هایی که از سوی استان ها به عنوان خواسته ها و نیازهای بخش راه و شهرسازی اعلام می شود به حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
فقط 8 فرودگاه کشور فعال است
آخوندی عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و مسکن و نشست با پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل ونقل چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خواسته ها، کاستی ها و عقب ماندگی ها در این بخش در استان ها بسیار زیاد است.
به گفته وی، اجرای خواسته ها در استان ها و جبران عقب ماندگی ها با بودجه عمومی امکان پذیر نیست و باید اندیشه و برنامه ای فراتر از اقتصاد ملی داشت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نه تنها به دلیل نداشتن منابع بلکه برای توسعه و رشد و رسیدن به بخشی از ثروت جهان باید از ظرفیت سرمایه گذاری درجهان به نفع ملت ایران استفاده کرد.
آخوندی با بیان اینکه باید از ظرفیت اقتصاد جهانی به نفع ایران استفاده کرد، گفت: از مجموعه سیاست های مذاکرات موفق در جهان باید حداکثر استفاده را برای کشور کرد.

**8 فرودگاه در کشور فعال است
وزیر راه و شهرسازی گفت: ازمجموع 60 فرودگاه در کشور فقط هشت فرودگاه فعال است و مابقی فرودگاه های کشور با اینکه سرمایه گذاری میلیاردی در آنها صورت گرفته است، حداقل بهره برداری از آنها می شود.
آخوندی با بیان اینکه افزایش رفاه، سطح زندگی و ثروت مردم از جمله سیاست های وزارتخانه راه و شهرسازی است، ادامه داد : ارتقای ارتباطات هوایی درکشور ازجمله برنامه های این وزارتخانه است.
وی تصریح کرد : هم اینک تنها 12هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها بالای سال 2000 است.
به گفته وی، ناوگان هواپیمایی کشور به طور کامل فرسوده است و هم اینک میانگین سن هواپیماهای کشور23 است که سن بازنشستگی هواپیما 24 سال است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 'هما' پنجمین هواپیما در ناوگان جهان بود که باید دوباره احیاء شود.
آخوندی گفت: پول بلیط ایرانی ها در سال برای سفرهای خارج از کشور سالانه چهار تا پنج میلیارد دلار است که باید برای سرمایه گذاری خارجی ها معادل این میزان در ایران نیز سرمایه گذاری کنیم.
وی تصریح کرد: هم اینک 17خطوط کشتیرانی بین المللی مستقیم به بنادر ایران سفر و صادرات و واردات کالا دارند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه درحال توسعه و بهسازی شبکه ریلی داخلی ایران هستیم، شبکه ریلی ایران را به تمام کشور های منطقه متصل خواهیم کرد.
آخوندی گفت: معتقد هستیم باید بین ایران و اروپا و چین شبکه ریلی مسافر و کالا ، اتصال و توسعه یابد.
دراین نشست نمایندگان پیمانکاران و انجمن های نظام مهندسی درچهارمحال و بختیاری بهسازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی و جاده ای در استان، توسعه راههای چهارمحال و بختیاری، رفع مشکلات پیمانکاران، طلب پیمانکاران از دولت، بازنگری در قانون سازمان نظام مهندسی، رفع مشکلات سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و بن بست های اقتصادی را خواستار شدند.
محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری، استان های جنوبی را به مرکز و غرب کشور متصل می کند و سه هزار و 700 کیلومتر راه آسفالته در قالب بزرگراه، راه های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از طرح های عمرانی شامل بیمارستان 220 تختخوابی شهربروجن، عملیات چهارخطه شهرکرد به بروجن، شهرکرد به شلمزار، کمربند شرق و شمال شرق شهرکرد دیدار و در نشست تخصصی فعالان مسکن، پیمانکاران و بخش حمل و نقل چهارمحال و بختیاری حضور یافت.
مرجع : ايرنا