به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۱۲۴۵۹
درخواست ترامپ از روسیه:

ایمیل‌های گمشده هیلاری را پیدا کنید

گروه بین الملل: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که 30 هزار ایمیل گمشده از سرور شخصی هیلاری کلینتون افشاگر "چیزهای قشنگی" است و همین امر باعث می شود تا درخواستی غیرعادی از یک قدرت خارجی برای یافتن آنها مطرح شود.
ایمیل‌های گمشده هیلاری را پیدا کنید
به گزارش روزنامه دیلی میل، ترامپ گفت: روسیه، اگر می‌شنوید امیدوارم بتوانید 30 هزار ایمیلی را که گم شده پیدا کنید. فکر می‌کنم رسانه‌های ما برای یافتن این ایمیل‌ها پاداش خوبی به شما بدهند. نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که از سوی دموکرات‌ها به داشتن رابطه نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متهم شده گفت: اگر روسیه یا چین یا هر کشور دیگری این ایمیل‌ها را پیدا کند فرقی ندارد من فقط واقعا خواهان دیدن آنها هستم.

اشاره دونالد ترامپ به ایمیل‌هایی است که هیلاری کلینتون در دوران وزارت خارجه پاک کرده است. اشاره او همچنین به جنجال افشای ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات است که مطابق آنها مقام‌هایی که باید بی‌طرف می‌بودند از هیلاری کلینتون مقابل برنی سندرز طرفداری کرده بودند.

بعضی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند روسیه عامل افشای ایمیل‌های حزب دموکرات بوده است. کرملین اعلام کرده است که روسیه قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کند. منتقدان هیلاری کلینتون می‌گویند او با استفاده از سرور شخصی برای مکاتبات کاری، در دوران زمامداری وزارت خارجه، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است. در جریان تحقیقات روشن شد شماری از ایمیل‌هایی که روی سرور شخصی بودند پاک شده‌اند.
مرجع : ایسنا