به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۱۲۵۳۴
سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان

برای کسب درآمد از توریست موفق نیستیم

گروه جامعه: سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص طرح تفصیلی لاهیجان گفت:طرح تفضیلی قصه پر غصه ای است. هنوز به انجام نرسیده است و بصورت ویژه در یکی دو ماه اخیر با توجه به مراجعات مردمی که بوده، ورود کردیم،شاید به لحاظ قانونی نباید اینقدر ورود کنیم.
برای کسب درآمد از توریست موفق نیستیم

ابراهیم مهربان  با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان مقصد مسافران زیادی از سراسر کشور است، در خصوص برنامه های لازم برای رونق گردشگری در لاهیجان، گفت: لاهیجان با توجه به شرایط ویژه ای که در منطقه دارد پذیرای جمع کثیری از مسافران است. اما نه تنها شهرداری بلکه کل استان برای این پتانسیل برنامه ریزی نکرده است باید ببینیم چه می توان کرد تا از مسافرانی که برای استفاده از مناظر و مواهب طبیعی به لاهیجان سفر می کنند به نفع شهر بتوانیم استفاده کنیم و عایدی آن نصیب شهروندانمان شود.

وی افزود: تا آنجا که به بنده به عنوان عضو شورای شهر مربوط می شود موفق نبوده ایم نه فقط شهرداری. هیچ یک از ما برای کسب درآمد از توریست موفق نیستیم. توریست و مباحث مربوط به آن یک بحث اقتصادی و تخصصی است و اگر بخواهیم در لاهیجان یک کار ویژه انجام دهیم با توجه به پتانسیل لاهیجان می توان این کار را انجام داد. طبیعتاً تا حمایت ارگان های بالا نباشد این کار به سرانجام نمی رسد. بنابراین دولت از بخش خصوصی در لاهیجان عقب است تا سال آینده بخش خصوصی چند هتل و مهمانپذیر به افتتاح می رساند و این بر ماندگاری و ایستایی توریست و مسافران تأثیرگذار است. مسافر گذری مشکلاتی دارد اگر بررسی شود شاید خیلی به لحاظ درآمدی و اعتبار به شهر کمک نکند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص عواملی که موجب نارضایتی مردم و مسافران این شهر می شود و اقدامات صورت گرفته برای رفع آنان و اینکه آیا شهرداری لاهیجان امکاناتی را برای مسافران در نظر گرفته است، گفت: کمپینگ در حاجی آباد داریم در سال های گذشته احداث شده و اکنون به سازی شده است، . کار خوبی که در سالجاری انجام شده برگزاری جشنواره در پانزده روز اول سال بود که مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفت، این موضوع را می توان به جهات مختلف بررسی کرد و نقاط ضعف پوشش داده شود و نقاط قوت برجسته شود تا منبع درآمد پایداری برای شهر به وجود آید. رأساً شهرداری نمی تواند به مباحث هتل سازی ورود کند اما مشارکت می تواند داشته باشد. در حاجی آباد بستر آماده است و اگر مشارکت با بخش خصوصی انجام گیرد می تواند در آنجا یک هتل در حد پنج ستاره احداث شود.

وی در خصوص طرح تفصیلی لاهیجان ادامه داد:طرح تفضیلی قصه پر غصه ای است. هنوز به انجام نرسیده است و بصورت ویژه در یکی دو ماه اخیر با توجه به مراجعات مردمی که بوده، ورود کردیم،شاید به لحاظ قانونی نباید اینقدر ورود کنیم. با توجه به مراجعات مردمی، مشاور را فراخوان کردیم و بصورت هفتگی جلسات مستمر با اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین شهرداری برگزار می شود و بصورت فاز به فاز درحال بررسی است .

مهربان تاکید کرد: طرح تفضیلی بحثی است که شورا و شهرداری به تنهایی نمی توانند به نتیجه برسانند و می طلبد دولت کمک کند و مشخصاً مسکن و شهرسازی ورود کند. طرح تفضیلی که الان پیش بینی شده برای لاهیجان قابلیت اجرا ندارد و با آنچه موجود است خیلی فاصله دارد و باید منطبق با واقعیات کنیم و البته باید در این امر تسریع شود با توجه به اینکه مردم با مشکل مواجه اند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص وضعیت آسفالت معابر لاهیجان، عنوان کرد:در رابطه با وضعیت آسفالت، به جرأت می توانم بگویم طی چند سال گذشته چنین آسفالتی با این حجم گسترده و بصورت کیفی نداشتیم. دستگاهی آورده شده که طی عملیاتی آسفالت را از روسازی موجود برداشته و به آسفالت گرم جدید تبدیل می کند و این موضوع قابل مشاهده است .

وی با اشاره به تکیه شهرداری به درآمدهای ناپایدار، برای پایداری در این زمینه، گفت:باید جذب سرمایه گذار کنیم. از منافذی که دولت در نظر گرفته برای جذب اعتبار در نظر گرفته استفاده کنیم مانند اوراق مشارکت و مواردی از این قبیل.

مهربان در خصوص اینکه آیا شهردار لاهیجان توانسته انتظارات شورا را برآورده کند و در اجرای مصوبات شورا تاکنون موفق بوده است، گفت: خوشبختانه شهردار خوبی نصیب ما شده و انتظارات شورا برآورده شده است . شورای شهر لاهیجان و ان شاء الله تمامی شوراها از شهرداران انتظارات شخصی ندارند. انتظاراتی که راستای موضوعات شهروندی بوده توسط ایشان به سرانجام رسیده یا سعی در انجام آن است و از این موضوع رضایت کامل داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص اینکه آیا شهرداری لاهیجان برای جذب سرمایه گذار برنامه ای داشته و در این زمینه چقدر موفق بوده، گفت:برای جذب سرمایه گذار برنامه به صورت ویژه داشتیم هم بصورت عام و هم خاص. این مهم یک شبه و یک ماهه به نتیجه نخواهد رسید. سرمایه گذار هم متأثر از وضعیت اقتصادی کشور است و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد با وسواس بیشتری انجام می شود. سرمایه گذار هم یک فرد یا مجموعه باهوشی است و می داند کجا باید نقدینگی خود را سرمایه گذاری کند تا در کوتاه ترین زمان، بهترین بهره برداری را داشته باشد .

وی افزود:ما یکسری سرمایه گذاری خرد و یکسری سرمایه گذار کلان برنامه ریزی کردیم و امیدواریم فازهایی را در این دوره شورا به بهره برداری برسانیم. نمونه آن زیپ لاین است. از زیپ لاین می توانیم به عنوان یک سرمایه گذاری خرد نام ببریم. پروژه زیپ لاین کارش به اتمام رسیده است و برای اینکه کمترین ضریب اشتباه را در اجرا داشته باشیم بنا شده تمام تأییدیه ها گرفته شود و بعد راه اندازی گردد که اکنون در مراحل پایانی است  و شاید در چند هفته آتی تکلیف آن مشخص شود تا هم شهروندان و مسافران عزیز بتوانند از آن استفاده کنند .

مهربان درخصوص اینکه آیا اختلاف نظر و سلیقه بین اعضای شورای شهر باعث تفرقه ومانع عملکرد شورا نشده است، عنوان کرد:اختلاف نظر و سلیقه بین اعضای شورا است و قابل کتمان نیست. در یک خانواده اختلاف وجود دارد چه برسد به یک شورا . به جد باید بگویم این اختلاف سلیقه به هیچ وجه مانع عملکرد شورا نشده است. شاید به علت وجود بزرگانی است که در شورا داریم که اجازه نمی دهند این اختلافات خللی در روندکاری شورا وارد کند و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: معنی و مفهوم پیشکسوت و باتجربه همین است و زمانی که اختلاف سلیقه وجود دارد هدایت شود و مدیریت انجام شود که این اختلاف سلیقه باعث بروز مشکل نشود. البته در کنار این موضوع شهرداری داریم که سیاست خود را برآن نگذاشته که اختلاف نظرها را به مسیری که اختلاف بزرگ شود هدایت کند. برخی عزیزان دوست دارند در مجموعه ای که کار می  کنند اختلاف سلیقه وجود داشته باشد تا بتوانند راحت تر کارشان را انجام دهند اما شهردار ما دوست دارد که این اختلاف سلیقه و نظرها را به حداقل برساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در خصوص عملکرد شورای لاهیجان در راستای اقتصاد مقاومتی، بیان کرد:ما هم در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت و اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی های زیادی داریم. بحث اهم و غیراهم کردن. پرداختن به اموری که بازخورد اقتصادی بهتری داشته باشد و یقیناً در راستای این پیام حرکت خواهیم کرد.

مرجع : ايسنا