به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۱۲۶۵۱
بختیاری:د....ث هرکه هست باشرف‌تر از شماست

واکنش‌ها به فحش‌نامه لغوامتیازشده درحال‌انتشار!

شهاب حسینی: به هم‌کیشان داعشی خود بپیوندید
واکنش‌ها به فحش‌نامه لغوامتیازشده درحال‌انتشار!
گروه فرهنگی: بهنوش بختیاری، بازیگر تلویزیون و سینما با به اشتراک گذاشتن تصویر مطلب موهن و شرم‌آور «یالثارات» در صفحه اجتماعی خود نوشت:
«شرمندم..شرمندم..که مجبورشدم این متن رو از روزنامه بی ادب یالثارات {توضیح بهار: دوره انتشار این نشریه، هفته‌نامه است که چند ماه پیش، امتیاز آن به دلیل توهین رکیک جنسی به خانم مولاوردی- معاون بانوان رییس‌جمهور - توسط هیات نظارت لغو شد، اما از از آن زمان تاکنون و به گفته مدیر مسئولش با حکم دادگاه همچنان منتشر می‌شود!!} در پیجم بگذارم.. دیوث هرکه هست باشرف تر از کسی است که به مسلمانی توهین می‌کند و به ناموسش انگ هرزگی می‌زند…
توهین صدباره به جشن حافظ و هنرمندان …
من خودم در جشن حافظ به دلیل کارم حضور نداشتم، ولی توهین به همکارم توهین به خودم است…
در شرایطی که تکلیف اختلاس‌ها و فیشهای حقوقی و پولشویی ها روی هواست…
باید هم با چنین تیترهایی سر مردم را گرم کرد…
ما سکوت نخواهیم کرد و این مسئله رو از طریق قضایی پیگیری خواهیم کرد.

و واکنش شهاب حسینی


بیانیه خانه‌ی سینما
به نام خدا
سینمای ایران حلقه قدرتمند پیوند جامعه ایرانی و نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. تضعیف و آسیب به این حلقه قدرتمند، سیاستی است که به تسخیر فضای دیداری و شنیداری کشور توسط بیگانگان منجر می‌شود. اقدام ضد اخلاقی، غیر شرعی و مزورانه نشریه موسوم به یالثارات در انتساب رکیک‌ترین فحاشی، متضمن حد شرعی قذف، بخشی از راهبرد کاهش قدرت این حلقه در عرصه ملی و جهانی است.

این امر برای جدایی جامعه هنری ازحاکمیت و از پشتیبانی مردمی سینما است. خانه سینما انتظار دارد مراجع ذیربط نظارتی و قضایی کشور بر اساس رسالت قانونی خویش مبنی بر پیگیری عام تخلفات و مجازات عاملین "پخش مطالب غیر واقع" و "اقدام خلاف عفت عمومی" به این بی‌حرمتی، آن هم در انظار عمومی پاسخی تأدیب کننده به عاملان و آرامش‌بخش به افکار عمومی ارائه دهند. خانه سینما خود را مکلف به حمایت‌های همه جانبه از کسانی می‌داند که مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند و از حمایت‌های همه جانبه اندیشمندان، سیاستمداران، هنرمندان و دلسوزان عرصه فرهنگ سپاسگزاری می‌کند و دست همه آنان را که خواهان رشد و اعتلای فرهنگ ایرانی- اسلامی هستند می‌فشارد.